مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 سابقه و هدف: سنجش دیدگاه بیمار درباره کیفیت ارائه خدمات سلامت به عنوان عنصری مهم در ارزیابی های کیفیت خدمات, توجه زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. این مطالعه با هدف مقایسه کیفیت خدمات از دیدگاه بیمار در بخش اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1394 انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, 373 بیمار ترخیص شده از هشت بیمارستان دولتی و خصوصی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش یک پرسشنامه 20 آیتمی بود که روایی و پایایی آن تائید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آزمون های من ویتنی و رگرسیون چند متغیره در نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: دو بعد؛ آموزش قبل از ترخیص و سرعت ارائه مراقبت ها با کمترین نمره به عنوان نقاط ضعف و دو بعد محیط فیزیکی و مراقبت از بیمار با بالاترین نمره به عنوان نقاط قوت کیفیت خدمات بخش اورژانس از دیدگاه بیماران ارزیابی شد. میانگین نمره کیفیت خدمات بخش اورژانس در بیمارستان های خصوصی (4.3) و بالاتر از بیمارستان های دولتی (3.9) بود که این تفاوت از دیدگاه بیماران معنادار بود (p<0.001). رابطه معناداری بین نمره کیفیت خدمات با آموزش بدو ورود بیمار, محل سکونت, سن و وضعیت سلامتی هنگام ترخیص بیماران وجود داشت (p<0.05).نتیجه گیری: وضعیت کیفیت خدمات اورژانس در بیمارستان های خصوصی نسبت به بیمارستان های دولتی بهتر بود. مدیریت بیمارستان ها باید در خصوص جنبه های آموزش قبل از ترخیص و پیگیری درمان و همچنین رسیدگی سریع توجه بیشتری نشان داده و با دادن کتابچه آموزشی به بیمار حین ترخیص به همراه پیگیری تلفنی و کاهش زمان انتظار از طریق بازمهندسی فرایندهای مراقبت موجب افزایش رضایت در بیماران شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، احسان، و شمس الدینی لری، عباس. (1396). کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 5(1)، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/248138/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی احسان، شمس الدینی لری عباس. کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها[Internet]. 1396؛5(1):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/248138/fa

    IEEE: کپی

    احسان زارعی، و عباس شمس الدینی لری، “کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران از دیدگاه بیمار،” ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، vol. 5، no. 1، pp. 1–8، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/248138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button