مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان، 1379

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 10

چکیده

 بمنظور ارزیابی کیفیت خدمت رسانی اورژانس کرمان در یک مطالعه توصیفی مقطعی, پرسشنامه ای و چک لیستی برای تمام مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان شهید باهنر به تعداد 660 نفر در بهمن ماه 1379 توسط مشاهده گر تکمیل گردید. نتایج نشان داد که حدود 87% مراجعین به دلیل وقوع سانحه و بقیه به دلیل درد ناگهانی عضوی از بدن به اورژانس مراجعه نموده اند. مهم ترین مشکل مراجعه کنندگان در تشخیص اولیه: بریدگی (25%), تروما به پا و سر (39%), تروما به سایر اعضای (5%), درد ناحیه کلیه ها (4%), مشکوک به آپاندیسیت (4%), دل درد (4%) و در تشخیص نهایی: شکستگی دست و پا همراه با شکستگی سایر اعضای بدن (47%) جراحت و بریدگی (26%) و کوفتگی و دررفتگی یکی از اندام ها (9%) گزارش شده است. میانگین فاصله وقوع سانحه تا ورود بیمار به اتاق پزشک حدود 67 دقیقه, فاصله بین ورود بیمار به اتاق پزشک تا شروع معاینات 4 دقیقه, فاصله درخواست آزمایش تا دریافت نتیجه 40 دقیقه, معطلی انجام اولین مشاوره 60 دقیقه, معطلی بیماران از زمان شروع معاینه تا تشخیص نهایی 72 دقیقه, معطلی بیماران در اتاق عمل اورژانس و اتاق عمل بزرگ تا آغاز عملیات جراحی بترتیب 10 و 21 دقیقه بوده است. مقایسه شاخص ها با استانداردهای بین المللی بیانگر پایین بودن کیفیت خدمات رسانی اورژانس کرمان می باشد. بمنظور ارتقای کیفیت خدمات, با توجه به این که بیشترین مراحل وقت گیر در گردش کار اورژانس و تشخیص بیماری انجام تست های تشخیصی و مشاوره بوده است که حدود 33% مراجعین به اورژانس از شکستگی حداقل یکی از اندام ها رنج برده و 60% مشاوره ها با اورتوپدها صورت گرفته, پیشنهاد می گردد که ضمن بهره گیری از مدیران ورزیده تر در اورژانس ترتیبی اتخاذ گردد تا اورژانس بتواند از خدمات مستمر متخصصان اورتوپد بهره مند گردد و یا حداقل امکان دستیابی به آنان آسانتر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ظهور، علیرضا. (1381). ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان, 1379. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 10(35-34)، 3-10. SID. https://sid.ir/paper/89909/fa

    Vancouver: کپی

    ظهور علیرضا. ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان, 1379. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1381؛10(35-34):3-10. Available from: https://sid.ir/paper/89909/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا ظهور، “ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان, 1379،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 10، no. 35-34، pp. 3–10، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/89909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button