مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقاطع سه گانه شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 284

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 فرسودگی شغلی عبارت از خستگی عاطفی، خود گم کردگی و احساس عدم موفقیت در کار است. این پژوهش فرسودگی شغلی مدیران آموزشی مقاطع سه گانه شهر اصفهان را مورد بررسی قرار می دهد. روش تحقیق توصیفی است نمونه این تحقیق 270 نفر از مدیران آموزشی مدارس پسرانه و دختران شهر اصفهان در مقاطع مختلف تحصیلی بودند که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه فرسودگی شغلی بوده و فرسودگی شغلی مدیران آموزشی را در ابعاد درونی یعنی خستگی عاطفی، خود گم کردگی و عدم موفقیت فردی و در ابعاد بیرونی یعنی عدم موفقیت شغلی و مسئولیت ناپذیری اندازه گیری نموده است. فرضیه این تحقیق این بود که فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقاطع سه گانه شهر اصفهان بالاتر از سطح متوسط است و اینکه فرسودگی شغلی مدیران آموزشی از نظر جنسیت و در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. نتایج تحقیق نشان داد که فرسودگی شغلی مدیران در ابعاد درونی یعنی خستگی عاطفی، خود گم کردگی و عدم موفقیت درونی و در ابعاد بیرونی یعنی موفقیت شغلی و مسئولیت ناپذیری کمتر از سطح متوسط بوده است. میانگین فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقطع متوسطه برابر 2.08، در مقطع راهنمایی برابر 1.91 و در مقطع ابتدایی برابر 1.7 بوده است. بیشترین میزان فرسودگی شغلی مربوط به مدیران آموزشی مقطع متوسطه و کمترین میزان فرسودگی شغلی مربوط به مدیران آموزشی مقطع ابتدایی بوده است. فرسودگی شغلی مدیران آموزشی مرد در ابعاد درونی و بیرونی بیش از مدیران زن بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، احمد، و خلیفه سلطانی، افتخارالسادات. (1381). بررسی فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقاطع سه گانه شهر اصفهان. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 13(1)، 275-284. SID. https://sid.ir/paper/24883/fa

Vancouver: کپی

احمدی احمد، خلیفه سلطانی افتخارالسادات. بررسی فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقاطع سه گانه شهر اصفهان. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان[Internet]. 1381؛13(1):275-284. Available from: https://sid.ir/paper/24883/fa

IEEE: کپی

احمد احمدی، و افتخارالسادات خلیفه سلطانی، “بررسی فرسودگی شغلی مدیران آموزشی در مقاطع سه گانه شهر اصفهان،” مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، vol. 13، no. 1، pp. 275–284، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24883/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button