Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,431
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,663
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ های مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 78

چکیده

 مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در حوزه مدیریت برند, نقش و تاثیرات این شاخه از علم بازاریابی بر عملکرد, سطح سودآوری و ارزش کسب و کار برای ذینفعان را مورد تاکید قرار می دهد. شرکت ها برای حفظ و ادامه بقای خود باید بر کسب مزیت های رقابتی و جلب رضایت هرچه بیشتر مصرف کنندگان جهت فروش و سهم بازار بیشتر تمرکز کنند. یکی از ابزارهای راهبردی که موجب آسیب پذیری کمتر شرکت در مقابل فعالیت های رقابتی بازار و تعهد و تکرار مصرف می شود, ارزش ویژه برند است. هدف این مقاله بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ های مصرف کنندگان با استفاده از مدل بویل و مارتینز (2013) می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی محسوب می شود. فرضیه ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (در نرم افزار لیزرل) و داده های فراهم آمده از 385 مصرف کننده محصولات لوازم خانگی شرکت اسنوا در شهر تهران آزمون شدند. آگاهی از برند نقش مهمی در فرایند ایجاد ارزش ویژه برای برند اسنوا ایفا می کند. همچنین یافته های تحقیق تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ های مصرف کنندگان را تایید کردند. نتایج این تحقیق, ضمن آگاهی از وضعیت موجود و انتخاب رویکردهای مناسب بازاریابی برای آینده اسنوا, نشان داد یک برند با ارزش ویژه بالا می تواند سبب بروز رفتارهایی از قبیل تمایل به پرداخت قیمت بیشتر برای برند, توسعه و گسترش برند, انتخاب و ترجیح برند, و در نهایت قصد و نیت خرید برند از سوی مصرف کنندگان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدوند، فرزانه، و سرداری، احمد. (1393). بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ های مصرف کنندگان. راهبردهای بازرگانی، 21(4 )، 63-78. SID. https://sid.ir/paper/253020/fa

    Vancouver: کپی

    احمدوند فرزانه، سرداری احمد. بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ های مصرف کنندگان. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1393؛21(4 ):63-78. Available from: https://sid.ir/paper/253020/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه احمدوند، و احمد سرداری، “بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ های مصرف کنندگان،” راهبردهای بازرگانی، vol. 21، no. 4 ، pp. 63–78، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253020/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا