مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی گری مدیریت زمان برای نشانه های اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 177

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نشانه های اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان با تاکید بر نقش میانجی گری مدیریت زمان صورت گرفت.روش: در این تحقیق همبستگی, یک گروه نمونه 203 نفری دانشجوی دارای نشانه های اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی از دانشگاه فردوسی مشهد که با استفاده از مقیاس درجه بندی ADHD بزرگسالان بارکلی (BAARS) واجد نشانه های اختلال بودند, شناسایی و انتخاب شدند و با استفاده از مقیاس مدیریت زمان مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین از معدل این دانشجویان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی آنان استفاده گردید.یافته ها: تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار لیزرل و به روش تحلیل مسیر صورت گرفت. نتایج حاکی از تایید نقش میانجی گری مدیریت زمان در رابطه نشانه نارسایی توجه و پیشرفت تحصیلی بود. در حالی که نتایج نشان داد مدیریت زمان نقش میانجی گری در رابطه دو نشانه فزون کنشی و تکانش گری با پیشرفت تحصیلی ایفا نمی کند. همچنین نتایج نشان داد از بین سه نشانه اختلال ADHD, تنها نشانه تکانش گری اثر مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی دارد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر, پیشنهاد می گردد مداخلات درمانی برای دانشجویان مبتلا به ADHD متمرکز بر بهبود مدیریت زمان این افراد باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میردورقی، فاطمه، مشهدی، علی، صالحی فدردی، جواد، و رسول زاده طباطبایی، سیدکاظم. (1395). نقش میانجی گری مدیریت زمان برای نشانه های اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7 )، 157-177. SID. https://sid.ir/paper/255106/fa

    Vancouver: کپی

    میردورقی فاطمه، مشهدی علی، صالحی فدردی جواد، رسول زاده طباطبایی سیدکاظم. نقش میانجی گری مدیریت زمان برای نشانه های اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1395؛4(7 ):157-177. Available from: https://sid.ir/paper/255106/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه میردورقی، علی مشهدی، جواد صالحی فدردی، و سیدکاظم رسول زاده طباطبایی، “نقش میانجی گری مدیریت زمان برای نشانه های اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 4، no. 7 ، pp. 157–177، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button