مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

839
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر واحد درسی جامعه نگر نظری بر دانش، نگرش و عملکرد (خود اظهار) مرتبط با پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 251

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی روند آموزش از ملزومات آموزش موفق است. هدف از این مطالعه تاثیر واحد جامعه نگر نظری بر دانش, نگرش و عملکرد (خود اظهار) دانشجویان در حیطه دندانپزشکی پیشگیرانه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و رضایت آنان از نحوه ارایه این واحد درسی بود.روش بررسی: گروه مداخله دانشجویان سال چهارم دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و گروه مقایسه دانشجویان سال چهارم دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی بودند. پرسشنامه شامل سوال های زمینه ای و سوال های مربوط به دانش, نگرش و عملکرد در حیطه پیشگیری و رضایت مندی دانشجویان بود. مداخله شامل 17 جلسه هفتگی (یک ساعته) واحد جامعه نگر نظری بود. مجموع امتیازات سوالات دانش, نگرش و عملکرد محاسبه شد و تغییرات صورت گرفته توسط مدل جنرال خطی تحلیل آماری شدند.یافته ها: میانگین امتیازات دانش گروه مداخله در ابتدا 16.9 (4.0) و بعد از مداخله 23.7 (3.4) و گروه مقایسه در ابتدا 16.3 (3.5) و بعد از مداخله 17 (3.3) بود. مدل جنرال خطی نشان داد که مداخله در افزایش معنی دار (0.0001>P) امتیاز دانشجویان در دانش مرتبط با پیشگیری موفق بوده است. بیشتر دانشجویان (92%) از یادگیری موارد جدید در طی ارایه این واحد درس احساس رضایت کردند.نتیجه گیری: دانش دانشجویان در زمینه پیشگیری با گذراندن واحد جامعه نگر نظری که با شیوه استاد-محور سخنرانی ارایه گردید به طور موفقیت آمیزی افزایش پیدا کرد. با استفاده از مزایای روش های دانشجو محور ممکن است موجب تغییر نگرش و عملکرد در حیطه پیشگیری در دانشجویان شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محبی، سیمین زهرا، و اسفندیار، مهری. (1390). بررسی تاثیر واحد درسی جامعه نگر نظری بر دانش, نگرش و عملکرد (خود اظهار) مرتبط با پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 24(4 (مسلسل 69))، 245-251. SID. https://sid.ir/paper/25657/fa

Vancouver: کپی

محبی سیمین زهرا، اسفندیار مهری. بررسی تاثیر واحد درسی جامعه نگر نظری بر دانش, نگرش و عملکرد (خود اظهار) مرتبط با پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1390؛24(4 (مسلسل 69)):245-251. Available from: https://sid.ir/paper/25657/fa

IEEE: کپی

سیمین زهرا محبی، و مهری اسفندیار، “بررسی تاثیر واحد درسی جامعه نگر نظری بر دانش, نگرش و عملکرد (خود اظهار) مرتبط با پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 24، no. 4 (مسلسل 69)، pp. 245–251، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/25657/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا