مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوروفیدبک بر علائم اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در کودکان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه و هدف: سبب شناسی پیچیده ای برای اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی مطرح شده است, نتایج پژوهش های متعدد حاکی از مبانی عصب شناختی این اختلال است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر نوروفیدبک بر علائم اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه در کودکان انجام گرفت.روش: در قالب طرح مطالعه تک موردی تعداد 3 کودک مبتلا به نارسایی توجه/ فزون کنشی بین سنین 8 تا 9 سال انتخاب و تحت آموزش نوروفیدبک در طی 40 جلسه قرار گرفته و با پرسشنامه علائم مرضی کودکان اسپرافکین, لانی, یونیتات و گادو (1984) ارزیابی شدند.یافته ها: برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های ترسیم دیداری, درصد داده های غیرهمپوش و همپوش, اندازه اثر d کوهن, شاخص تغییر پایا و شاخص درصد بهبودی استفاده شد. نتایج نشان داد که نمرات هر سه آزمودنی در علائم نارسایی توجه/ فزون کنشی در طی مرحله درمان و پیگیری کاهش قابل ملاحظه ای داشته و اندازه درصد بهبودی در آزمودنی اول 0.72, در آزمودنی دوم 0.66, و در آزمودنی سوم 0.75, بود.نتیجه گیری: نوروفیدبک با فرایند بازخورددهی مداوم به منظور تولید امواج مغزی متفاوت, مغز را برای اصلاح, تعدیل, و حفظ فعالیت مناسب تشویق می کند. آموزش نوروفیدبک در واقع تقویت مکانیسم های زیربنایی خودنظم جویی برای کارکرد موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودعلیلو، مجید، مدنی، یاسر، و حسینی حسن آباد، فاطمه. (1395). تاثیر نوروفیدبک بر علائم اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در کودکان. سلامت روان کودک (روان کودک)، 3(4)، 37-47. SID. https://sid.ir/paper/258313/fa

    Vancouver: کپی

    محمودعلیلو مجید، مدنی یاسر، حسینی حسن آباد فاطمه. تاثیر نوروفیدبک بر علائم اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در کودکان. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1395؛3(4):37-47. Available from: https://sid.ir/paper/258313/fa

    IEEE: کپی

    مجید محمودعلیلو، یاسر مدنی، و فاطمه حسینی حسن آباد، “تاثیر نوروفیدبک بر علائم اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در کودکان،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 3، no. 4، pp. 37–47، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button