مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آمادگی برای یادگیری خود راهبرد و عوامل زمینه ای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 431 | صفحه پایان 437

چکیده

 زمینه و اهداف: آمادگی برای یادگیری خودراهبرد به صورت میزان نگرش, توانایی و ویژگی های شخصیتی مورد نیاز جهت یادگیری خودراهبرد تعریف می شود. هدف از مطالعه حاضر تعیین وضعیت آمادگی برای یادگیری خودراهبرد و عوامل زمینه ای مرتبط با آن میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه بود.روش بررسی: این مطالعه توصیفی-مقطعی میان 320 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد. نمونه گیری به طور تصادفی ساده و با احتمال متناسب با حجم در هر یک از دانشکده انجام شد. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه آمادگی برای یادگیری خودراهبرد Fisher انجام شد. تجزیه تحلیل داده ها با بهره گیری از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 16 و با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار تحلیلی (مربع کای, و آزمون تی) در سطح معناداری 0.05 انجام شد.یافته ها: میانگین سن دانشجویان 23.13 با انحراف معیار 2.92 سال بود, 41.7 درصد دانشجویان در وضعیت آمادگی خوب برای یادگیری خودراهبرد قرار داشتند. دانشجویان دختر و دانشجویانی که مادرانشان تحصیلات دانشگاهی بالایی داشتند آمادگی بهتری برای یادگیری خودراهبرد داشتند (p<0.05).نتیجه گیری: کمتر از نیمی از دانشجویان در وضعیت آمادگی بالا برای یادگیری خودراهبرد بودند, این یافته ها ضرورت توجه بیشتر به آموزش یادگیری خودراهبرد میان دانشجویان را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی علویجه، مهدی، کرمی متین، بهزاد، حسینی، سیدنصراله، رحیمی، شعیب، و جلیلیان، فرزاد. (1396). آمادگی برای یادگیری خود راهبرد و عوامل زمینه ای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(6 )، 431-437. SID. https://sid.ir/paper/174201/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی علویجه مهدی، کرمی متین بهزاد، حسینی سیدنصراله، رحیمی شعیب، جلیلیان فرزاد. آمادگی برای یادگیری خود راهبرد و عوامل زمینه ای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(6 ):431-437. Available from: https://sid.ir/paper/174201/fa

    IEEE: کپی

    مهدی میرزایی علویجه، بهزاد کرمی متین، سیدنصراله حسینی، شعیب رحیمی، و فرزاد جلیلیان، “آمادگی برای یادگیری خود راهبرد و عوامل زمینه ای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 6 ، pp. 431–437، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button