مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خودکارآمدی و سبک های دلبستگی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی دختر

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه خودکارآمدی و سبک های دلبستگی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی دختر منطقه 3 تهران انجام گرفت. در این پژوهش توصیفی, از روش همبستگی استفاده شد. جامعه مورد پژوهش, دانش آموزان دبیرستانی دختر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بودند. که 60 دانش آموز دبیرستانی دختر منطقه 3 تهران با نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند.پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگ سال کولینز – رید, پرسشنامه خودکارآمدی شرر و پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی عبدخدایی – فرم دبیرستانی جهت گردآوری داده ها توسط آزمودنی ها تکمیل و پاسخ داده شد. در پژوهش حاضر ضرایب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای سبک دلبستگی ایمن 0.81, سبک دلبستگی اجتنابی 0.78 و سبک دلبستگی اضطرابی 0.85 به دست آمد. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسشنامه خودکارآمدی شرر در تحقیق حاضر 0.92 به دست آمد. بررسی اعتبار پرسشنامه انگیزش پیشرفت با استفاده از روش آلفای کرونباخ ضریبی معادل با 0.90 را نشان داد. داده های به دست آمده با استفاده از نسخه 16 نرم افزار SPSS, مورد تجزیه وتحلیل آماری قرار گرفت. یافته بیان می کنند, امکان پیش بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی بر اساس خودکارآمدی (b=0.78, t=9.40) و سبک دلبستگی ایمن (b=0.39, t=2.53) در سطح 0.05 وجود دارد. درعین حال, ازآنجاکه ضریب شیب خط محاسبه شده در خرده مقیاس های سبک دلبستگی اضطرابی (b=0.01, t=0.02) و اجتنابی (b=0.01, t=0.14) از نظر آماری معنادار نیست, امکان پیش بینی نمرات آزمودنی ها در انگیزه پیشرفت تحصیلی بر اساس نمراتشان در این خرده مقیاس ها نیست, بنابراین, با تجزیه وتحلیل داده ها می توان به این نتیجه رسید که رابطه معنادار و مثبت بین خودکارآمدی و سبک دلبستگی ایمن با انگیزش پیشرفت تحصیلی آزمودنی ها وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوهی مفتخری اصفهانی، منصوره، محمودی، غلامرضا، و گلشنی، فاطمه. (1395). رابطه خودکارآمدی و سبک های دلبستگی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی دختر. توانمند سازی کودکان استثنایی، 7(17)، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/262495/fa

    Vancouver: کپی

    کوهی مفتخری اصفهانی منصوره، محمودی غلامرضا، گلشنی فاطمه. رابطه خودکارآمدی و سبک های دلبستگی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی دختر. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1395؛7(17):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/262495/fa

    IEEE: کپی

    منصوره کوهی مفتخری اصفهانی، غلامرضا محمودی، و فاطمه گلشنی، “رابطه خودکارآمدی و سبک های دلبستگی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی دختر،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 7، no. 17، pp. 23–36، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button