مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 38

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامه ی بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت مثبت و منفی و مشغولیت تحصیلی دانشجویان انجام شد. در این پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با پی گیری, 41 دانشجوی کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی در دو گروه آزمایش و کنترل قبل و بعد از آموزش به نسخة کوتاه پرسش نامة هیجانات پیشرفت (AEQ-R, عبدلله پور, 1394) و سیاهة مشغولیت تحصیلی (AEI, سالملا آرو و آپادایا, 2012) پاسخ دادند. از طریق هفت جلسه ی دو ساعته, آموزش برنامه بازآموزی اسنادی به شیوه گروهی برای گروه آزمایش اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد که در کوتاه مدت و بلندمدت برنامه آموزشی در افزایش میزان هیجانات پیشرفت مثبت مربوط به موقعیت های یادگیری, کلاس درس و آزمون و همچنین مؤلفه های مختلف مشغولیت تحصیلی شامل انرژی, احساس تعهد و شیفتگی/ فریفتگی دانشجویان و در کاهش میزان هیجانات پیشرفت منفی مربوط به موقعیت های یادگیری, کلاس درس و آزمون آنها مؤثر بود. نتایج مطالعة حاضر از نقش تعیین کنندة برنامة بازآموزی اسنادی به کمک تقویت تفاسیر خودتوانمندساز, بهبود مدیریت تجارب هیجانی و همچنین غنی سازی مهارت های رابطة بین فردی, برای کمک به تامین مصونیت روانی فراگیران در مواجهه با مطالبات زندگی تحصیلی به طور تجربی حمایت کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گشتاسبی، زهرا، شکری، امید، فتح آبادی، جلیل، و شریفی، مسعود. (1396). تأثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(4 (پیاپی 16) )، 23-38. SID. https://sid.ir/paper/262971/fa

    Vancouver: کپی

    گشتاسبی زهرا، شکری امید، فتح آبادی جلیل، شریفی مسعود. تأثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1396؛4(4 (پیاپی 16) ):23-38. Available from: https://sid.ir/paper/262971/fa

    IEEE: کپی

    زهرا گشتاسبی، امید شکری، جلیل فتح آبادی، و مسعود شریفی، “تأثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16) ، pp. 23–38، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا