Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,194
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,417
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند، ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه اجتماعی بر ارزش ویژه برند, ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری است. ابعاد ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی سرگرمی, تعامل, به روز بودن, سفارشی سازی و تبلیغات شفاهی درنظر گرفته شد. از آگاهی از برند و تصویر برند بعنوان دو بُعد اصلی ارزش ویژه برند استفاده شد. همچنین ترجیح برند, تمایل به پرداخت بالاتر و وفاداری به برند, بعنوان ابعاد اصلی پاسخ مشتری لحاظ شد. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوا و برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 89/0 بدست آمد. جامعه آماری پژوهش کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام چرم درسا هستند. باتوجه به حجم بالای جامعه, از نمونه گیری تصادفی ساده با حجم 300 نفر استفاده شد. داده های گردآوری شده در دو سطح آمار توصیفی و استباطی تحلیل شد. از مدلسازی معادلات ساختاری برای آزمون مدل و بررسی فرضیه های پژوهش استفاده شد. نتایج پژوهش به مدیران شبکه های اجتماعی کمک کند تا از طریق ساز و کارهای موجود در ارزش ویژه برند و ارزش ویژه ارتباطی, بر پاسخ مشتری تاثیرگذار باشند. با استفاده از نتایج این پژوهش می توان به مدیران بازاریابی پیشنهاد کرد با استفاده از ساز و کارهای پیش بینی شده در ارتباطات بازاریابی شبکه اجتماعی و همچنین با فراگیر کردن فعالیت های برند خود در شبکه های اجتماعی پاسخ های مشتریان به این فعالیت ها را مشاهده نموده و با استفاده از این سازوکارها, وفاداری مشتریان به برند خود را تقویت نموده و پاسخ مشتریان در جهت افزایش رضایت از برند را دریافت نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدشفیعی، مجید، رحمت آبادی، یزدان، و سلیمان زاده، امید. (1398). تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند, ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری. مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/268089/fa

    Vancouver: کپی

    محمدشفیعی مجید، رحمت آبادی یزدان، سلیمان زاده امید. تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند, ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/268089/fa

    IEEE: کپی

    مجید محمدشفیعی، یزدان رحمت آبادی، و امید سلیمان زاده، “تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند, ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 105–124، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا