Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,420
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,482
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل برندسازی در شرکتهای بیمه بازرگانی ایران با استفاده از رویکرد پژوهش ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 265

چکیده

 یکی از چالش های اساسی بازاریابی خدمات این است که ناملموس هستند. شاید به همین دلیل باشد که بازاریابی و فروش خدمات سخت تر از کالاها بوده و موفقیت در آن مستلزم به کارگیری استراتژی های بازاریابی و برندسازی کارآمدتر و نیز کارکنان فروش تواناتر است. این پژوهش که به طراحی مدل برندسازی خدمات در شرکت های بیمه بازرگانی پرداخته است, از دید روش ترکیبی (کیفی و کمی), از منظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات, پیمایشی است و در دو فاز صورت گرفته است. در فاز کیفی با 40 نفر از خبرگان صنعت بیمه که عمدتاً مدیران میانی و عملیاتی/روابط عمومی بودند, مصاحبه هایی صورت گرفت و طی آن مهم ترین شاخص های مؤثر برندسازی در شرکت های بیمه بازرگانی کشور استخراج گردید. در این بخش از پژوهش 132 مفهوم, 25 مقوله و 7 محور کلّی برای برندسازی شرکت های بیمه بازرگانی شناسایی شدند که عبارتند از: توانمندی های فنّی, پشتیبانی, و مدیریتی و نیز آمیزه بازاریابی خدمات, ویژگی های محیطی, استراتژی فروش, و بازاریابی داخلی. بدین ترتیب, مدل تحقیق با استفاده از روش برخواسته از داده ها تبیین گردید. در فاز دوّم پژوهش برای تعیین میزان اهمّیت نسبی متغیرهای مدل و تحلیل نتایج از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی استفاده شد و مدل به دست آمده در فاز اول پژوهش مورد تأیید کمی نیز قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمیان، لیلا، امیرشاهی، میراحمد، حیدرزاده، کامبیز، و غفاری، فرهاد. (1398). طراحی مدل برندسازی در شرکتهای بیمه بازرگانی ایران با استفاده از رویکرد پژوهش ترکیبی. مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 245-265. SID. https://sid.ir/paper/268100/fa

    Vancouver: کپی

    کریمیان لیلا، امیرشاهی میراحمد، حیدرزاده کامبیز، غفاری فرهاد. طراحی مدل برندسازی در شرکتهای بیمه بازرگانی ایران با استفاده از رویکرد پژوهش ترکیبی. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):245-265. Available from: https://sid.ir/paper/268100/fa

    IEEE: کپی

    لیلا کریمیان، میراحمد امیرشاهی، کامبیز حیدرزاده، و فرهاد غفاری، “طراحی مدل برندسازی در شرکتهای بیمه بازرگانی ایران با استفاده از رویکرد پژوهش ترکیبی،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 245–265، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268100/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا