مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان دست یابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی پروتز دانشکده دندانپزشکی شاهد در کوریکولوم های مصوب سال 1379 و 1391

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 16

چکیده

 مقدمه و هدف: فرآیند آموزش در صورتی مفید خواهد بود که اهداف مورد نظر برای آن, در حین اجرای دوره آموزشی یا پس از اتمام آن محقق گردد. در این مطالعه میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه پروتز دانشکده دندانپزشکی شاهد در دو کوریکولوم مورد بررسی قرارگرفته است. مواد و روش ها: روش مطالعه حاضر از نوع مقطعی (توصیفی-تحلیلی) و به صورت ارزشیابی آموزشی است که از الگوی CIPP(Context, Input, Process, Product) استفاده شده است. جمعیت مورد مطالعه شامل تمامی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی دانشگاه شاهد است که تمامی واحدهای تئوری و عملی مربوطه خود را تا پایان سال 96-1395 (ورودی 1390) و 98-1397 (ورودی 1392) گذرانده باشند. ورودی 1390 مطابق با کوریکولوم مصوب سال 1379 و ورودی 1392 مطابق با کوریکولوم مصوب سال 91 (ک 91) تحصیل خود را گذرانده اند. برای دستیابی به داده ها از روش همه شماری استفاده شده است. به هر دو گروه پرسشنامه داده شد که شامل شاخص های دیدن, شنیدن, انجام دادن و توانایی انجام دادن بود. روایی و پایایی پرسشنامه بررسی و تأیید شد. داده ها در برنامه SPSS 24 وارد شدند و توسط تست t و chi-square بررسی شدند. نتایج: در کوریکولوم 1379 در بخش پروتز متحرک پارسیل, شاخص دیدن 61%, شنیدن 43% و انجام دادن 91% بوده است. در بخش پروتز متحرک کامل, شاخص دیدن 43%, شنیدن 46% و انجام دادن 83% بوده است. در بخش پروتز ثابت, شاخص دیدن 43%, شنیدن 53% و انجام دادن 69% بوده است. در کوریکولوم 1391 در بخش پروتز متحرک پارسیل, شاخص دیدن 67%, شنیدن 74% و انجام دادن 88% بوده است. در بخش پروتز متحرک کامل, شاخص دیدن 54%, شنیدن 70% و انجام دادن 71% بوده است. در بخش پروتز ثابت, شاخص دیدن 48%, شنیدن 68% و انجام دادن 62% بوده است. نتیجه گیری: در کوریکولوم 1391 بیشتر بر روی شنیدن و دیدن دانشجویان متمرکز شده است. در صورتی که در کوریکولوم 1379 تمرکز بیشتر بر روی انجام دادن دانشجویان بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، صالح، شایق، سیدشجاع الدین، و حکیمانه، سیدمحمدرضا. (1398). مقایسه میزان دست یابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی پروتز دانشکده دندانپزشکی شاهد در کوریکولوم های مصوب سال 1379 و 1391. دانشور پزشکی، 27(144 )، 9-16. SID. https://sid.ir/paper/30847/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی صالح، شایق سیدشجاع الدین، حکیمانه سیدمحمدرضا. مقایسه میزان دست یابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی پروتز دانشکده دندانپزشکی شاهد در کوریکولوم های مصوب سال 1379 و 1391. دانشور پزشکی[Internet]. 1398؛27(144 ):9-16. Available from: https://sid.ir/paper/30847/fa

    IEEE: کپی

    صالح ابراهیمی، سیدشجاع الدین شایق، و سیدمحمدرضا حکیمانه، “مقایسه میزان دست یابی به اهداف آموزشی گروه آموزشی پروتز دانشکده دندانپزشکی شاهد در کوریکولوم های مصوب سال 1379 و 1391،” دانشور پزشکی، vol. 27، no. 144 ، pp. 9–16، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button