مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتارهای مدیریت عملکرد مدیران گروه های آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابزار PMBQ درسال 1395

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 128

چکیده

 زمینه و هدف: مدیریت عملکرد گروه های آموزشی منجر به شناخت بهتر نقاط ضعف و قوت عملکرد آنان شده که ریشه یابی آن می تواند منجر به بهبود و ارتقاء نظام آموزشی گردد.روش بررسی: این مطالعه مقطعی در سال 1395 در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفت. افراد شرکت کننده در این مطالعه 270 عضو هیات علمی بودند که در روند ارزیابی مدیران گروه های آموزشی خود با استفاده پرسشنامه کینگ شامل تعیین تعیین اهداف, ارتباط, بازخورد, مربی گری, تدارک نتایج و ایجاد یا پایش انتظارات عملکرد, شرکت نمودند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگانو تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران 270 نفر (117 مرد و 153 زن) تعیین گردید. داده های این مطالعه با استفاده از آزمون های آماری تی تت, کای دو, آنالوا و انالیزر/ریون مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: نتایج آنالیز واریانس نشان داد که بین مدیران گروه های آموزشی دانشکده های مختلف تفاوت معنی داری در ارزیابی رفتارهای مدیریت عملکرد وجود دارد (p<0.001) در مولفه تعیین اهداف دانشکده بهداشت (4.52±0.21) و مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی (4.05±0.33), در مولفه ارتباط دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان (4.67±0.33) و دانشکده علوم توانبخشی (4.32±0.43), در مولفه مربیگری دانشکده پرستاری و مامائی (4.20±0.28), در مولفه تدارک نتایج دانشکده پیراپزشکی (4.43±0.23), در مولفه پایش انتظارات دانشکده پزشکی (4.17±0.4) از سایر مدیران گروه های آموزشی دانشکده ها بالاتر است و در مولفه بازخورد دانشکد ههای مختلف از سطح یکسان برخوردار بوده و در حد متوسط است.نتیجه گیری: اختلاف اماری معنی دار بین مدیران گروه های آموزشی از نظر رفتار مدیریت عمکلرد موجود داشت. نتایج این مطالعه شاهد تجربی جهت انجام مدخلات بهبود مدیریت عملکرد در میان مدیران گروه های آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، زهره، برادران، حمیدرضا، و درزی، عباس. (1396). بررسی رفتارهای مدیریت عملکرد مدیران گروه های آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابزار PMBQ درسال 1395. طب و تزکیه، 26(2 )، 115-128. SID. https://sid.ir/paper/34293/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی زهره، برادران حمیدرضا، درزی عباس. بررسی رفتارهای مدیریت عملکرد مدیران گروه های آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابزار PMBQ درسال 1395. طب و تزکیه[Internet]. 1396؛26(2 ):115-128. Available from: https://sid.ir/paper/34293/fa

    IEEE: کپی

    زهره سهرابی، حمیدرضا برادران، و عباس درزی، “بررسی رفتارهای مدیریت عملکرد مدیران گروه های آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابزار PMBQ درسال 1395،” طب و تزکیه، vol. 26، no. 2 ، pp. 115–128، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button