مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 73

چکیده

 مقدمه: ارزیابی فرایند سیستماتیک جمع آوری, آنالیز و تفسیر داده های حاصل از آن به منظور دستیابی به اهداف است. هدف از این مطالعه انجام و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری مامایی است .روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1387 در گروه های آموزشی رشته پرستاری انجام شد. ابتدا داده ها توسط چک لیستهای مشاهده ای جمع آوری شده و وضعیت هر گروه در رابطه با استانداردهای نه گانه تعیین شد. نتایح با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 با تاکید بر آمارهای توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین امتیاز ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه (87.16%), گروه پرستاری داخلی جراحی (86.92%), گروه پرستاری کودکان (84.59 %), گروه روان پرستاری و مدیریت (89.21%) بود. بالاترین نمره در گروه پرستاری بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره های آموزشی و برنامه درسی و در گروه های پرستاری داخلی جراحی (97.6%), پرستاری کودکان (95.8%) و پرستاری (98.4%) مربوط به وظایف عضو هیات علمی بود. کمترین امتیاز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهای دانش آموختگان با میزان 70.6%- 66.53% بود.نتیجه نهایی: وضعیت گروه های پرستاری بهداشت جامعه ,پرستاری داخلی جراحی, پرستاری کودکان و پرستاری روانی و مدیریت برحسب امتیازات حاصل در ارزیابی درونی مطلوب بود. لیکن هر چهار گروه مورد بررسی باید به استانداردهای دانش آموختگان توجه بیشتری داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، ناهید، حسنیان، مرضیه، برزو، سیدرضا، امینی، رویا، ساجدی، ژیلا، امیدی، افسر، بیک مرادی، علی، چراغی، فاطمه، خداویسی، مسعود، خطیبان، مهناز، شمسایی، فرشید، صادقیان، عفت، صادقی، امیر، صفری، محمود، صلواتی، محسن، عشوندی، خدایار، و فلاحی نیا، غلامحسین. (1392). بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 21(1 (مسلسل 40))، 66-73. SID. https://sid.ir/paper/92462/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی ناهید، حسنیان مرضیه، برزو سیدرضا، امینی رویا، ساجدی ژیلا، امیدی افسر، بیک مرادی علی، چراغی فاطمه، خداویسی مسعود، خطیبان مهناز، شمسایی فرشید، صادقیان عفت، صادقی امیر، صفری محمود، صلواتی محسن، عشوندی خدایار، فلاحی نیا غلامحسین. بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1392؛21(1 (مسلسل 40)):66-73. Available from: https://sid.ir/paper/92462/fa

    IEEE: کپی

    ناهید محمدی، مرضیه حسنیان، سیدرضا برزو، رویا امینی، ژیلا ساجدی، افسر امیدی، علی بیک مرادی، فاطمه چراغی، مسعود خداویسی، مهناز خطیبان، فرشید شمسایی، عفت صادقیان، امیر صادقی، محمود صفری، محسن صلواتی، خدایار عشوندی، و غلامحسین فلاحی نیا، “بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 21، no. 1 (مسلسل 40)، pp. 66–73، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92462/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button