Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,970
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران؛ چارچوب مفهومی تدوین

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 50

کلیدواژه

چکیده

 زمینه: در کنار دستاوردهای بزرگ کشور در عرصه آموزش عالی سلامت, این نظام در طول سالهای گذشته با چالش هایی نیز مواجه می باشد. به منظور کاهش اثر چالشهای موجود و برنامه ریزی برای تحقق سیاستها و راهبردهای کلان ملی در عرصه آموزش, بسته های تحول و نوآوری نظام آموزش عالی سلامت ایران تدوین گردید.روش اجرا: تدوین برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سه گام زیر صورت گرفت: خلاصه سازی اسناد بالادستی نظام در حوزه آموزش, تدوین برنامه جامع آموزش عالی سلامت, و تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. در کلیه مراحل این فرایند برای جمع آوری داده ها از روش پانل خبرگان در سطح ماکرو استفاده شد.یافته ها: در مجموع 12 سیاست و جهت گیری کلی در برنامه جامع آموزش عالی سلامت تدوین شد. راهبردهای کلان آموزش عالی حوزه سلامت برای هر سیاست (68 راهبرد) و هم چنین ترجمان این سیاست ها در برنامه تحول نظام سلامت تدوین شد. به منظور اجرایی سازی سیاستهای کلی نیز, 11 بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشگی به همراه یک برنامه پایش مستند گردید.نتیجه گیری: مهمترین نقاط قوت روش تدوین برنامه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی توجه ویژه به اسناد بالادستی حوزه سلامت ایران, ارتباط متقابل میان سیاست ها و جهت گیری های کلی برنامه جامع و بسته های عملیاتی و تدوین ترجمان سیاست های دوازده گانه در برنامه تحول نظام سلامت می باشد. بدیهی است تدوین بسته های عملیاتی پایان کار نیست و تحقق اهداف و سیاست های کلان از طریق پیاده سازی بسته ها, در گرو ترجمان بسته های عملیاتی در قالب پروژه ها و اقدامات روشن است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورعباسی، عطااله، حق دوست، علی اکبر، اکبری، حمید، خیری، زهرا، دهنویه، رضا، نوری حکمت، سمیه، رحیمی، سیدحامد، و لاریجانی، باقر. (1396). بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران؛ چارچوب مفهومی تدوین. طب و تزکیه، 26(1)، 45-50. SID. https://sid.ir/paper/34312/fa

Vancouver: کپی

پورعباسی عطااله، حق دوست علی اکبر، اکبری حمید، خیری زهرا، دهنویه رضا، نوری حکمت سمیه، رحیمی سیدحامد، لاریجانی باقر. بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران؛ چارچوب مفهومی تدوین. طب و تزکیه[Internet]. 1396؛26(1):45-50. Available from: https://sid.ir/paper/34312/fa

IEEE: کپی

عطااله پورعباسی، علی اکبر حق دوست، حمید اکبری، زهرا خیری، رضا دهنویه، سمیه نوری حکمت، سیدحامد رحیمی، و باقر لاریجانی، “بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران؛ چارچوب مفهومی تدوین،” طب و تزکیه، vol. 26، no. 1، pp. 45–50، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34312/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا