Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

980
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، روش شناسی و نتایج اولیه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 زمینه و هدف: تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت به منظور پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه ماموریت اصلی حوزه آموزش علوم پزشکی می باشد. بر این اساس برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان سیاست های راهبردی حوزه آموزش سلامت جمهوری اسلامی ایران در قالب 11 بسته عملیاتی تدوین شده است. یکی از مواردی که در واقع تضمین اجرای صحیح برنامه های سازمانی است ارزیابی منظم و متناسب برنامه ها است. لذا پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مرحله تدوین برنامه ریزی و ارزیابی بسته ها, همزمان با اجرای آن, در حال انجام است.روش بررسی: طرح پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی همزمان با راه اندازی این بسته ها طراحی و اجرا شد. مراحلی که در این خصوص طی شده است شامل تشکیل کمیته های ارزیابی, تدوین شاخص ها برای پایش و ارزیابی, طراحی سامانه آتنا (یک سامانه برای جمع آوری شاخص ها), ارزیابی فرآیندمحور و ارزیابی خروجی محور می باشد.یافته ها و نتیجه گیری: پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مراحل مختلف انجام شده و در ارزیابی این بسته ها, ترکیبی از الگوهای علمی مورد استفاده قرار گرفته است.از بهمن ماه 1394 دو مرحله ارزیابی در زمینه آموزش پزشکی اجرا شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورعباسی، عطااله، حق دوست، علی اکبر، فصیحی هرندی، مجید، دهقانی، محمودرضا، حلاوتی، ایمان، اکبری، حمید، خیری، زهرا، و لاریجانی، باقر. (1397). پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی, روش شناسی و نتایج اولیه. طب و تزکیه، 27(1 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/34463/fa

Vancouver: کپی

پورعباسی عطااله، حق دوست علی اکبر، فصیحی هرندی مجید، دهقانی محمودرضا، حلاوتی ایمان، اکبری حمید، خیری زهرا، لاریجانی باقر. پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی, روش شناسی و نتایج اولیه. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(1 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/34463/fa

IEEE: کپی

عطااله پورعباسی، علی اکبر حق دوست، مجید فصیحی هرندی، محمودرضا دهقانی، ایمان حلاوتی، حمید اکبری، زهرا خیری، و باقر لاریجانی، “پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی, روش شناسی و نتایج اولیه،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 1 ، pp. 1–8، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34463/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا