Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,340
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگویی جهت شناسایی و ارزیابی ریسک های استراتژیک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 44

چکیده

 زمینه و هدف: در طول تاریخ کسب وکار, هیچ گزارشی یافت نشده که نشان دهد واژه های روی کاغذ یک سازمان را متحول کرده باشند. برای آنکه نیات استراتژیک تبدیل به نتایج استراتژیک شود, راهی بسیار طولانی و پیچیده پیش روی سازمان ها است. راهی که سازمان های موفق آن را پیموده اند و سازمان های ناموفق یا گمراه شده اند و یا درراه گم شده اند. این بدان معناست که قالب اندیشمندان حوزه مدیریت استراتژیک بر این مسئله متفق القول اند که اجرا, بزرگ ترین و درعین حال پیچیده ترین مشکل فرآیند مدیریت استراتژیک است. ولی تاکنون هیچ مطالعه ای به شکل کارکردی به بحث اجرا و ریسک های فراسوی آن نپرداخته است. لیکن این مطالعه جهت پرداختن به این خلاهای مطالعاتی- پژوهشی و باهدف طراحی مدل ریسک های اجرای استراتژی شکل گرفت و در تلاش است تا با بهره گیری از رویکرد نظریه داده بنیاد, به نظریه ریسک های اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی, دست یابد.روش بررسی: جهت سنجش ریسک های اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری از روش ترکیبی استفاده خواهیم نمود یعنی دو پژوهش یکی با رویکرد کیفی و یکی با رویکرد کمی انجام می گیرد. درروش کیفی از استراتژی گراندد تئوری و درروش کمی از استراتژی مورد پژوهی استفاده می گردد.یافته ها: اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری مشکل است و به این سادگی نیست که تنها با ذکر چند نکته ی مدیریتی اجرای این استراتژی کلان کشوری را توصیف کرد. نظام آموزش علوم پزشکی کشور برای درک فرآیند اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری نیازمند نظریه ای (مدل) جامع با رویکردی نظام مند است که تحلیل و عمل در برخورد با این بسته ها را توصیف و تشریح نماید. موفقیت و شکست این بسته ها زمانی به درستی درک می شوند که تصمیمات و اقدامات مربوط به اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری نسبت به معیاری سنجیده و ارزیابی شوند. تنها در این صورت است که می توان گفت استراتژی بسته های تحول و نوآوری موفق بوده اند یا شکست خورده اند.نتیجه گیری: اجرای این مطالعه نه تنها کمبودهای تحقیقات پیشین را برطرف کرده, بلکه دستیابی به اهداف متعالی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را در پرتو نظریه برخاسته از این مطالعه امکان پذیر و نظام مند خواهد کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خاشعی، وحید، حیدری، حسین، و پورعباسی، عطااله. (1396). طراحی الگویی جهت شناسایی و ارزیابی ریسک های استراتژیک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. طب و تزکیه، 26(1)، 33-44. SID. https://sid.ir/paper/34310/fa

Vancouver: کپی

خاشعی وحید، حیدری حسین، پورعباسی عطااله. طراحی الگویی جهت شناسایی و ارزیابی ریسک های استراتژیک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. طب و تزکیه[Internet]. 1396؛26(1):33-44. Available from: https://sid.ir/paper/34310/fa

IEEE: کپی

وحید خاشعی، حسین حیدری، و عطااله پورعباسی، “طراحی الگویی جهت شناسایی و ارزیابی ریسک های استراتژیک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی،” طب و تزکیه، vol. 26، no. 1، pp. 33–44، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34310/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا