مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,347
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,051
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کاربرد راهنمای یادگیری بالینی (logbook) بر یادگیری دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقدمه: برنامه های آموزشی مطلوب باید ماهیت پویا و دینامیک داشته و به دنبال بازخوردهای محیطی, بطور مداوم بازنگری و اصلاح گردد. راهنمای یادگیری بالینی در صورتی که با  logbookهای تعاملی ادغام شوند, با فراهم آوردن فرصت تعامل بیشتر بین دانشجو, محیط بالینی و مربی ابزار مناسبی برای افزایش یادگیری بالینی محسوب می گردند, بنابراین, این مطالعه با هدف بررسی تاثیر کاربرد راهنمای یادگیری بالینی بر یادگیری دانشجویان صورت گرفت.روش ها: این مطالعه نیمه تجربی بر روی 24 دانشجوی پرستاری اینترنشیپ انجام شد, ابتدا بر اساس یک مطالعه دلفی, راهنمای یادگیری بالینی ادغام شده با logbook برای بخش های ICU و CCU طراحی و تدوین گردید. سپس دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. گروه کنترل به روش معمول و گروه تجربی در بخش های منتخب با استفاده از راهنمای یادگیری بالینی آموزش دیدند. میزان یادگیری دانشجویان در بالین در حیطه شناختی و روانی حرکتی در هر دو گروه بررسی گردید.نتایج: میانگین نمرات دانشجویان در بخش ICU در دو حیطه شناختی و روانی حرکتی در گروه تجربی نسبت به گروه کنترل بطور معنی داری بیشتر بود. اگرچه میانگین نمرات دانشجویان گروه تجربی در بخش CCU در دو حیطه بیشتر از گروه کنترل بود, اما تفاوت معنی دار نبود.نتیجه گیری: ارتقای میانگین نمرات یادگیری دانشجویان در هر دو حیطه شناختی و روانی - حرکتی در هر دو بخشICU  و CCU می تواند مشوقی برای کاربرد این روش در آموزش بالینی دانشجویان باشد. برای اثبات تاثیر راهنمای یادگیری بالینی بر یادگیری دانشجویان پرستاری در بالین نیاز به مطالعات بیشتری در سایر بخش های آموزشی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، مژگان، زمان زاده، وحید، عبداله زاده مهلانی، فرحناز، داوودی، عارفه، و روشنگر، فریبرز. (1389). تاثیر کاربرد راهنمای یادگیری بالینی (logbook) بر یادگیری دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(1 (پیاپی 25))، 64-70. SID. https://sid.ir/paper/355800/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی مژگان، زمان زاده وحید، عبداله زاده مهلانی فرحناز، داوودی عارفه، روشنگر فریبرز. تاثیر کاربرد راهنمای یادگیری بالینی (logbook) بر یادگیری دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(1 (پیاپی 25)):64-70. Available from: https://sid.ir/paper/355800/fa

    IEEE: کپی

    مژگان لطفی، وحید زمان زاده، فرحناز عبداله زاده مهلانی، عارفه داوودی، و فریبرز روشنگر، “تاثیر کاربرد راهنمای یادگیری بالینی (logbook) بر یادگیری دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 25)، pp. 64–70، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/355800/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا