مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر دچار ناتوانی ریاضی بود. روش: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی است که در اجرای آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. آزمودنی های پژوهش شامل 20 نفر از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تبریز در سال 88-1387 بودند که به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در هر یک از گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند. از آزمون تشخیصی ریاضی ایران کی مت (1976) استفاده شد. آزمودنی های گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 45 دقیقه ای آموزش های خود نظارتی را دریافت کردند. گروه گواه نیز همزمان به برنامه های عادی کلاسی خود ادامه دادند. یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد نمره های دانش آموزان گروه آزمایش در پس آزمون حل مساله ریاضی بالاتر از گروه گواه شده است. نتیجه گیری: پژوهش حاضر کاربردهایی برای والدین, معلمان و متخصصان دانش آموزان دچار ناتوانی ریاضی دارد که می توانند از این راهبردها برای پیشرفت درس ریاضی استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گل پرور، فرشته، میرنسب، میرمحمود، و فتحی آذر، اسکندر. (1389). اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی. روان شناسی کاربردی، 4(3 (پیاپی 15))، 41-54. SID. https://sid.ir/paper/357612/fa

Vancouver: کپی

گل پرور فرشته، میرنسب میرمحمود، فتحی آذر اسکندر. اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1389؛4(3 (پیاپی 15)):41-54. Available from: https://sid.ir/paper/357612/fa

IEEE: کپی

فرشته گل پرور، میرمحمود میرنسب، و اسکندر فتحی آذر، “اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی،” روان شناسی کاربردی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 41–54، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357612/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button