مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 2285 | صفحه پایان 2293

چکیده

 مقدمه با توجه به نیاز به اطلاع از میزان رضایت مندی بیماران در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, مطالعه ای با هدف ارزیابی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به بخش های ترمیمی, اندودانتیکس, پریودنتولوژی, پروتزهای دندانی و درمان جامع این دانشکده در سال 1397 انجام شد. روش بررسی در این مطالعه توصیفی-مقطعی, میزان رضایت مندی267 نفر از بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی در 5 بخش(پریودنتیکس, اندودنتیکس, ترمیمی و زیبایی, پروتز ثابت و متحرک و درمان جامع) دانشکده در پایان درمان با استفاده از پرسش نامه رضایت سنجی در دندانپزشکی (DSQ) ارزیابی گردید. پرسش نامه دارای 19 سوال در 3 حیطه درد, دسترسی و کیفیت درمان بود. داده ها, با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 17 و آزمون آماری T-test و ANOVA تجزیه و تحلیل شدند. نتایج میانگین سن بیماران مشارکت کننده در این مطالعه, 11/4± 31/9 بودکه 63/7% آن ها زن بوده اند. بر حسب یافته ها, میانگین نمره رضایت مندی کل در بیماران مورد مطالعه 9/2 ± 68/8 از 100بود. میانگین نمره رضایت مندی در حیطه های درد, دسترسی و کیفیت درمان به ترتیب برابر با 63/9, 65/9 و 72/7 بود. در میزان رضایت مندی کل بیماران و هم چنین رضایت مندی در حیطه های مورد بررسی بر حسب سن, جنس, محل سکونت و بخش های مختلف درمانی دانشکده اختلاف آماری معناداری مشاهده نشد (0/05≥ p) و فقط با افزایش سن رضایت مندی در حیطه درد افزایش معناداری داشت (0/014=p). نتیجه گیری میانگین نمره رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی یزد در پنج بخش مذکور برابر با 68/8 و در حد مطلوب بود که نیاز هست تلاش بیشتری جهت افزایش رضایت مندی بیماران مراجعه کننده صورت پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی، مهناز، خان زاده، حبیب، و لطفی کامران، محمدحسین. (1399). ارزیابی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1397. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 28(1 )، 2285-2293. SID. https://sid.ir/paper/35983/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی مهناز، خان زاده حبیب، لطفی کامران محمدحسین. ارزیابی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1397. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1399؛28(1 ):2285-2293. Available from: https://sid.ir/paper/35983/fa

    IEEE: کپی

    مهناز حاتمی، حبیب خان زاده، و محمدحسین لطفی کامران، “ارزیابی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1397،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 28، no. 1 ، pp. 2285–2293، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/35983/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button