مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 پیش زمینه و هدف برنامه آموزشی طرحی است حاوی سیاست ها, اهداف, راهبردها و برنامه عمل مربوط به توسعه یک نظام یا یک نهاد آموزشی در خلال یک دوره زمانی معین که روش ها اجرا و ارزیابی و نیز منابع موردنیاز برای تحقق سیاست ها و اهداف در آن پیش بینی شده است. با مقایسه برنامه های آموزشی دانشگاه ها, شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های فعلی پرستاری می توان دانش آموختگانی توانمند و مسلط بر مهارت های تخصصی پیشرفته مرتبط با رشته را تربیت نمود که با انجام این مهم نیل به اهداف برنامه مقدور خواهد گردید. مواد و روش ها مطالعه حاضر از نوع توصیفی-تطبیقی است که در سال 1397 انجام شده و بر اساس الگوی Bereday مقایسه انجام گرفته است و این الگو شامل چهار مرحله توصیف, تفسیر, هم جواری و مقایسه است. یافته ها هر دو کشور طبق اصول اساسی برنامه ریزی استراتژیک دارای رسالت, چشم انداز و فلسفه است. چشم انداز ایران به این اشاره می کند که با گسترش مرزهای دانش از کشورهای سرآمد بین المللی باشد اما استرالیا بر آن است که یک نوآور در آموزش باشد و در رابطه با تحقیق, رهبر جهانی شود. بحث و نتیجه گیری پذیرش داوطلب نه بر اساس آزمون بلکه بر اساس علاقه فرد و توجه به اشتغال فرد در بخش اورژانس, تنوع و انعطاف پذیری در برنامه های درسی و تعریف جایگاه های شغلی مطابق با واحدهای گذرانده شده, می تواند منجر به بهبود مراقبت های پرستاری در این زمینه شود و بازنگری, توجه به اصلاح و استفاده از تجارب دانشگاه های پیشرو توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ولی زاده، لیلا، موسوی شبستری، میترا، و نشاط اسفهلانی، هانیه. (1398). مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 17(1 (پی در پی 114) )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/360966/fa

Vancouver: کپی

ولی زاده لیلا، موسوی شبستری میترا، نشاط اسفهلانی هانیه. مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1398؛17(1 (پی در پی 114) ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/360966/fa

IEEE: کپی

لیلا ولی زاده، میترا موسوی شبستری، و هانیه نشاط اسفهلانی، “مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در ایران و استرالیا: یک مطالعه توصیفی-تطبیقی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 17، no. 1 (پی در پی 114) ، pp. 1–10، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360966/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button