مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی دوره دکترای تخصصی پرستاری در ایران و دانشکده پرستاری اوکلند در آمریکا

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 286

چکیده

 مقدمه: دکتری پرستاری بالاترین مقطع آموزشی در پرستاری است, از این رو نقش تعیین کننده ای در صلاحیت های دانش آموختگان و در نتیجه رشد حرفه ای پرستاری و سطح سلامت جامعه خواهد داشت. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تطبیقی نظام آموزشی دوره دکتری پرستاری درایران و دانشکده پرستاری دانشگاه اوکلند انجام شده است روش: مطالعه تطبیقی حاضر از نظر روش شناختی, توصیفی-تحلیلی بوده که در سال 1399, با جستجو در سامانه ی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ایران و دانشکده پرستاری دانشگاه اوکلند انجام شد, برای مقایسه تطبیقی از الگوی (Beredy) در چهارمرحله؛ توصیف, , تفسیر, همجوار ی و مقایسه استفاده شد. یافته ها: دو دانشگاه با داشتن شباهتهایی, از حیث اهداف, چشم انداز, برنامه ی درسی و نحوه اجرای برنامه ها تفاوت هایی با هم دارند. این تفاوتها شامل شرایط پذیرش دانشجو, کیفیت ارایه دروس, ارزیابی دانشجویان و نقشهای مورد انتظار از دانش آموخته است. نقش های دانش اموختگان در دانشکده پرستاری دانشگاه اوکلند بر توانایی ارایه مراقبت جهانی و بین فرهنگی تاکید داشته ولی در ایران بر نقش های آموزشی و پژوهشی دانش آموختگان توجه بیشتری می شود. نتیجه گیری: جهت توسعه توانمندی های آموزشی, پژوهشی, بالینی و رهبری در دانشجویان دکتری پرستاری در ایران, ایجاد فرصتهای آموزش مجازی, ایجاد نگرش فراملی به مقوله سلامت, ایجاد توانمندیهای جذب گرانت از مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور, توسعه مراکز اعتبار سنجی و ارزشیابی تحصیلی دوره ی دکترای پرستاری و جذب دانشجویان دکترا در مراکز تحقیقات بالینی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، فهیمه، و وفادار، زهره. (1399). مقایسه تطبیقی دوره دکترای تخصصی پرستاری در ایران و دانشکده پرستاری اوکلند در آمریکا. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(4 )، 277-286. SID. https://sid.ir/paper/412213/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی فهیمه، وفادار زهره. مقایسه تطبیقی دوره دکترای تخصصی پرستاری در ایران و دانشکده پرستاری اوکلند در آمریکا. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(4 ):277-286. Available from: https://sid.ir/paper/412213/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه عابدینی، و زهره وفادار، “مقایسه تطبیقی دوره دکترای تخصصی پرستاری در ایران و دانشکده پرستاری اوکلند در آمریکا،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 4 ، pp. 277–286، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412213/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button