مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی کارشناسی پرستاری: یک مطالعه توصیفی مقطع

صفحات

 صفحه شروع 168 | صفحه پایان 175

چکیده

 پیش زمینه و هدف: شکل گیری هویت متاثراز عوامل بین فردی و اکتسابی است. در این راستا آموزش عالی می تواند فرصتی برای شکل گیری هویتی پایدار و کسب چارچوبی برای تصمیم گیری و حل مسئله فراهم کند. حال این سؤال مطرح است آیا ارتباطی بین مواجه با عرصه بالینی در دوره آموزشی و سبک هویت دانشجویان وجود دارد؟ در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی سبک های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی پرستاری انجام گرفت. مواد و روش ها: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی-مقطعی می باشد. نمونه های پژوهش از دانشجویان پرستاری ترم های 4 تا 7 در پایان دوره آموزش بالینی نیمسال تحصیلی 96-97 بودند. روش نمونه گیری در این مطالعه سرشماری بود. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه دموگرافیک و پرسشنامه سبک های هویت ISI-6G برزونسکی انجام شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری کای اسکوئر و کراسکال والیس در نرم افزار SPSS نسخه 19 تحلیل شد. یافته ها: در این مطالعه 165 دانشجوی پرستاری شرکت داشتند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه 6/2 ± 22 سال بود. 2/26 درصد دانشجویان پسر دارای سبک هویت اطلاعاتی و 2/27 درصد دانشجویان دختر دارای سبک هویت هنجاری بودند, اما نتایج مطالعه حاضر حاکی از عدم ارتباط بین جنسیت و سبک هویت می باشد (05/0 p >). در این مطالعه ارتباط معنی داری بین ترم تحصیلی با سبک های هویت وجود داشت (04/0= P). بین سن, وضعیت تأهل و محل سکونت ارتباط معنی داری مشاهده نشد (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مریم، خیرالهی، نرگس، هاشمی، مریم السادات، قنوات پور، آفرین، نیک نژاد، ریحانه، و اکبری، محمد. (1398). بررسی سبک های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی کارشناسی پرستاری: یک مطالعه توصیفی مقطع. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 17(3 (پی در پی 116) )، 168-175. SID. https://sid.ir/paper/361096/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مریم، خیرالهی نرگس، هاشمی مریم السادات، قنوات پور آفرین، نیک نژاد ریحانه، اکبری محمد. بررسی سبک های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی کارشناسی پرستاری: یک مطالعه توصیفی مقطع. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1398؛17(3 (پی در پی 116) ):168-175. Available from: https://sid.ir/paper/361096/fa

    IEEE: کپی

    مریم باقری، نرگس خیرالهی، مریم السادات هاشمی، آفرین قنوات پور، ریحانه نیک نژاد، و محمد اکبری، “بررسی سبک های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی کارشناسی پرستاری: یک مطالعه توصیفی مقطع،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 17، no. 3 (پی در پی 116) ، pp. 168–175، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button