مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگویی ساختاری جهت پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف اصلی این تحقیق, مطالعه رابطه میان ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیات علمی با کیفیت تدریس آنان بود. به این منظور 287 نفر از استادان دانشکده های مختلف دانشگاه شهید باهنر با روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند و ابزارهای اندازه گیری را که شامل پرسش نامه محقق ساخته سنجش کیفیت تدریس, پرسش نامه ذهنیت فلسفی و پرسش نامه انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. در این تحقیق, برای مشخص کردن سهم ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی با کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدل سازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافته ها نشان داد که ذهنیت فلسفی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس و انگیزش شغلی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس رابطه معناداری دارند. هم چنین ذهنیت فلسفی با انگیزش شغلی رابطه مستقیم, مثبت و معناداری دارد و انگیزش شغلی نقش واسطه ای معناداری در رابطه بین ذهنیت فلسفی و کیفیت تدریس دارد. نتایج با توجه به پژوهش های پیشین به بحث گذاشته شد و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیش تر در این زمینه مطرح گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوشی، زهرا، اخلاقی، مسعود، و سلطانی، اصغر. (1396). ارائه الگویی ساختاری جهت پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 9(2 (پیاپی 2-73) )، 59-86. SID. https://sid.ir/paper/362586/fa

    Vancouver: کپی

    کوشی زهرا، اخلاقی مسعود، سلطانی اصغر. ارائه الگویی ساختاری جهت پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1396؛9(2 (پیاپی 2-73) ):59-86. Available from: https://sid.ir/paper/362586/fa

    IEEE: کپی

    زهرا کوشی، مسعود اخلاقی، و اصغر سلطانی، “ارائه الگویی ساختاری جهت پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 9، no. 2 (پیاپی 2-73) ، pp. 59–86، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button