Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,111
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

487
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 پژوهش حاضر در راستای پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان انجام شده است. جامعه آماری کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده که از میان آنان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 287 نفر انتخاب شده اند. ابزارهای اندازه گیری شامل؛ پرسشنامه محقق ساخته سنجش کیفیت تدریس با 24 گویه و آلفای کرونباخ 0.881, پرسشنامه ذهنیت فلسفی با 42 گویه و آلفای کرونباخ 0.850 و پرسشنامه انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر با 20 گویه و آلفای کرونباخ 0.855 بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. نتایج نشان داد؛ ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیات علمی به طور مثبت و معنادار به ترتیب با ضریب بتای 0.405 و ضریب بتای 0.275, قادر به پیش بینی کیفیت تدریس آنان می باشد. همچنین ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی می تواند انگیزش شغلی آنان را به طور مثبت و معنادار پیش بینی نماید. رابطه خطی مثبت و معنادار بین ابعاد ذهنیت فلسفی (جامعیت, تعمق و انعطاف پذیری) با کیفیت تدریس اعضای هیات علمی وجود دارد و این سه بعد از ذهنیت فلسفی قادر به پیش بینی کیفیت تدریس استادان هستند. از میان ابعاد انگیزش شغلی, بین متغیرهای خودباوری و رضایت شغلی با کیفیت تدریس رابطه خطی مثبت و معنادار وجود دارد و اثر بقیه ابعاد انگیزش شغلی بر کیفیت تدریس معنادار نیست. بین کیفیت تدریس استادان زن و مرد تفاوت معنادار وجود دارد و میزان کیفیت تدریس در اساتید زن بیشتر از اساتید مرد است. میان کیفیت تدریس اساتید بر اساس سن و سابقه تدریس آنان تفاوت معنادار وجود ندارد همچنین نتایج نشان داد که تفاوت معنادار بین دانشکده های مختلف دانشگاه از نظر کیفیت تدریس وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوشی، زهرا، و سلطانی، اصغر. (1394). پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/519000/fa

    Vancouver: کپی

    کوشی زهرا، سلطانی اصغر. پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/519000/fa

    IEEE: کپی

    زهرا کوشی، و اصغر سلطانی، “پیش بینی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 29–48، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519000/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا