مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب نظام ارزیابی فراگیر

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 105

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از فاکتورهای دستیابی تضمین کیفیت برنامه های آموزشی, استقرار نظام ارزیابی فراگیر در دانشگاه های علوم پزشکی است. مطالعه ی حاضر با هدف تدوین چارچوب نظام ارزیابی فراگیر انجام شده است. روش کار: مطالعه حاضر توسعه ای و در سه فاز انجام شده است. در فاز اول متون در پایگاه های Web of Science, Scopus, Medline, ScienceDirect, Magiran وSID جستجو شد و اجزای نظام ارزیابی استخراج شد. در فاز دوم جلسات پانل تخصصی با حضور متخصصین (18n= ) برگزار گردید و نسخه اولیه چارچوب نظام ارزیابی فراگیر تدوین شد. در فاز سوم روایی محتوایی و شاخص های مرتبط از دیدگاه متخصصین آموزش پزشکی و اعضای هیأت علمی آموزشی (15n= ) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: چارچوب نظام ارزیابی فراگیر در چهار محور اصلی شامل "اهداف برنامه" (1 گویه), "ساختار و تشکیلات" (2 گویه), "چارچوب طراحی و اجرای نظام ارزیابی " (12 گویه) و "تضمین کیفیت برنامه ارزیابی" (4 گویه) در 19 گویه تدوین شد. بحث و نتیجه گیری: طراحی و استقرار نظام ارزیابی فراگیر با ایجاد ساختار منسجم و سازماندهی ابزارهای مختلف در فرایند ارزیابی فراگیر می تواند در بهبود کیفیت آموزش کارآمد باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کشمیری، فاطمه، و حیدری، عاطفه السادات. (1399). چارچوب نظام ارزیابی فراگیر. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(40 )، 95-105. SID. https://sid.ir/paper/364072/fa

    Vancouver: کپی

    کشمیری فاطمه، حیدری عاطفه السادات. چارچوب نظام ارزیابی فراگیر. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(40 ):95-105. Available from: https://sid.ir/paper/364072/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کشمیری، و عاطفه السادات حیدری، “چارچوب نظام ارزیابی فراگیر،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 40 ، pp. 95–105، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364072/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button