مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نامه به سردبیر: بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه در مورد عوامل تاثیرگذار بر میزان حضور دانشجو در کلاس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آنها در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (1396)

صفحات

 صفحه شروع 220 | صفحه پایان 228

چکیده

 مقدمه: مطالعه حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه در مورد عوامل تاثیرگذار بر حضور در کلاس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آنها, و همچنین بررسی انگیزه و میزان حضور دانشجویان در کلاس های دروس مختلف علوم پایه در دانشکده پزشکی کرمانشاه انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بر روی247 نفر از دانشجویان علوم پایه صورت گرفت. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ جهت تعیین سازگاری درونی استفاده شد (83/0) که نشان دهنده سازگاری درونی بالایی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمارهای توصیفی, آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج: از دیدگاه دانشجویان, حضور در کلاس تاثیر مثبتی بر یادگیری داشته و "عوامل مرتبط با استاد" و "علاقه دانشجو به موضوع درسی" بیشترین نقش را در حضور شان داشت. علاوه برآن, بین "یادگیری مطالب درسی" و"کسب نمره بالاتر" با معدل دانشجویان ارتباط مثبت معنا داری وجود داشت (به ترتیب 273/0 r=و 207/0 r=). دروس فیزیولوژی, آناتومی, جنین شناسی, ایمونولوژی و باکتری شناسی شایع ترین کلاس هایی بودند که دانشجویان حضور خود را در آنها اعلام داشتند. نتیجه گیری: دانشجویان با معدل بالاتر, عمدتا با انگیزه های یادگیری مطالب و کسب نمره بالاتر در کلاس حاضر شده و حضور درکلاس های دروس خاصی را در اولویت خود قرار می دهند. با توجه به نقش تعیین کننده اساتید در حضور کلاسی دانشجویان, استفاده از این گونه اطلاعات به منظور ارزشیابی اساتید و بررسی میزان موفقیت سیستم آموزشی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکیبایی، داریوش، کاویانی، نیکی، حصاری، مهوش، رضایی، منصور، صفری، یحیی، و رمضانی علی اکبری، فاطمه. (1398). نامه به سردبیر: بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه در مورد عوامل تاثیرگذار بر میزان حضور دانشجو در کلاس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آنها در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (1396). مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(3 )، 220-228. SID. https://sid.ir/paper/367249/fa

    Vancouver: کپی

    شکیبایی داریوش، کاویانی نیکی، حصاری مهوش، رضایی منصور، صفری یحیی، رمضانی علی اکبری فاطمه. نامه به سردبیر: بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه در مورد عوامل تاثیرگذار بر میزان حضور دانشجو در کلاس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آنها در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (1396). مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(3 ):220-228. Available from: https://sid.ir/paper/367249/fa

    IEEE: کپی

    داریوش شکیبایی، نیکی کاویانی، مهوش حصاری، منصور رضایی، یحیی صفری، و فاطمه رمضانی علی اکبری، “نامه به سردبیر: بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه در مورد عوامل تاثیرگذار بر میزان حضور دانشجو در کلاس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آنها در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (1396)،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 3 ، pp. 220–228، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button