مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی چالش های اساسی فراروی برندسازی گردشگری پزشکی در اردبیل با استفاده از رویکرد تئوری داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 468 | صفحه پایان 479

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی در دنیا است. به علت موقعیت منطقه ای, نیروی متخصص و مراکز درمانی با کیفیت, گردشگری پزشکی یکی از حوزه هایی است که ایران در این زمینه مزیت رقابت بالایی دارد. علیرغم این مزیت ها تبدیل نشدن به برند گردشگری, یکی از مشکلات در جذب مشتریان است. در همین راستا این مقاله به بررسی چالش های اساسی فراروی برندسازی گردشگری پزشکی پرداخته است. روش کار: پژوهش حاضر از بعد هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پژوهش, اکتشافی و از لحاظ رویکرد از نوع پژوهش کیفی است. در این پژوهش داده های حاصل از مصاحبه با 16 نفر شامل دو گروه متخصصین حوزه گردشگری و پزشکی و گردشگران پزشکی در استان اردبیل با استفاده از روش تئوری داده بنیاد در طی سه مرحله (کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی) تحلیل گردیدند. یافته ها: در تحلیل داده ها تعداد 37 مفهوم از کل مصاحبه ها استخراج شد و نهایتاً این مفاهیم در کدگذاری انتخابی در شش گروه چالش های زیرساختی, فرهنگی-اجتماعی, قانونی, اخلاقی, ترویجی, و رقابتی دسته بندی شدند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, در برندسازی گردشگری پزشکی اردبیل, چالش های اساسی شناسایی شده و مفاهیم مربوطه به هر حوزه بایستی مد نظر قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button