مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربیات دانشجویان پرستاری از روایت نویسی-بازاندیشی در آموزش بالینی: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 89

چکیده

 مقدمه: روایت نویسی-بازاندیشی یکی از شیوه های مؤثر درآموزش بالینی دانشجویان علوم سلامت است. این مطالعه با هدف تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از آموزش بالینی به شیوه روایت نویسی-بازاندیشی انجام شد. روش ها: این مطالعه ی کیفی با رویکرد تحلیل محتوی قراردادی در دانشکده پرستاری بقیه الله(عج) انجام شد. داده ها با شش مصاحبه فردی نیمه ساختارمند و دو بحث گروه متمرکز با دانشجویان(هرگروه 6 نفر), گردآوری شد. نمونه گیری هدف مند بود و تا اشباع داده ها ادامه یافت, متن مصاحبه ها پس از پیاده سازی, با رویکرد تحلیل محتوی قراردادی تحلیل و نتایج استخراج شد. جهت مدیریت داده های متنی از نرم افزار MAXDA10 استفاده شد. نتایج: تجربیات دانشجویان از آموزش بالینی با روش روایت نویسی – بازاندیشی, بیانگر یک درون مایه کلی "درک خود ارزشمندی در یادگیری فعالانه بالینی" و 4 طبقه اصلی بود. چهار طبقه "خودآگاهی", "ارتقای خودکارآمدی و انگیزش", "یادگیری مشارکتی و فعال" و "خوداظهاری و تخلیه ی هیجانات"را در بر می گیرد. نتیجه گیری: استفاده از روایت نویسی-بازاندیشی در آموزش بالینی, با ارتقای خود ارزشمندی در دانشجویان, می تواند زمینه ی مناسب برای رشد حرفه ای آنان را فراهم آورد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

وفادار، زهره، و پرنده، اکرم. (1398). تجربیات دانشجویان پرستاری از روایت نویسی-بازاندیشی در آموزش بالینی: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 78-89. SID. https://sid.ir/paper/368240/fa

Vancouver: کپی

وفادار زهره، پرنده اکرم. تجربیات دانشجویان پرستاری از روایت نویسی-بازاندیشی در آموزش بالینی: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):78-89. Available from: https://sid.ir/paper/368240/fa

IEEE: کپی

زهره وفادار، و اکرم پرنده، “تجربیات دانشجویان پرستاری از روایت نویسی-بازاندیشی در آموزش بالینی: مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 78–89، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368240/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button