مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل تأثیر علّی خودارزشیابی محوری، استقلال شغلی و سرسختی شغلی بر عملکرد شغلی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 218

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل تأثیر علّی خودارزشیابی محوری, استقلال شغلی و سرسختی شغلی بر عملکرد شغلی معلمان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع همبستگی علّی بود. جامعه آماری شامل همه معلمان شاغل در آموزش وپرورش شهرستان چایپاره (آذربایجان غربی) در سال تحصیلی 97-96 بود که 306 نفر از آنها با استفاده از نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش حاضر شامل, چهار پرسشنامه سرسختی شغلی مورنو_جیمنز و همکاران (2014), عملکرد شغلی پاترسون (1990), خودارزشیابی محوری جاج و همکاران (2003) و استقلال شغلی گانستر (1989) بودند. روایی محتوایی پرسشنامه ها را صاحب نظران تأیید کردند. پایایی درونی با آزمون آلفای کرانباخ, برای پرسشنامه سرسختی 79/0, عملکرد شغلی 84/0, خودارزشیابی محوری 79/0 و استقلال شغلی 85/0 به دست آمد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و روش تحلیل مسیر برای ارزیابی مدل علّی با استفاده نرم افزارهای SPSS و AMOSانجام گرفت. نتایج نشان داد بین عملکرد شغلی با سرسختی شغلی, استقلال شغلی و خودارزشیابی محوری رابطه ای مثبت, مستقیم و معنی دار وجود دارد (001/0≥ P). به علاوه, داده های پژوهش با مدل مفهومی پژوهش دارای برازش مناسب بود و مدل معادلات ساختاری نشان داد که از روی سرسختی شغلی و استقلال شغلی می توان عملکرد شغلی معلمان را تبیین کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسب زاده شیخلار، داود، عظیم پور، احسان، و شیخی، موریس. (1398). مدل تأثیر علّی خودارزشیابی محوری, استقلال شغلی و سرسختی شغلی بر عملکرد شغلی معلمان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(25 )، 199-218. SID. https://sid.ir/paper/368558/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسب زاده شیخلار داود، عظیم پور احسان، شیخی موریس. مدل تأثیر علّی خودارزشیابی محوری, استقلال شغلی و سرسختی شغلی بر عملکرد شغلی معلمان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(25 ):199-218. Available from: https://sid.ir/paper/368558/fa

    IEEE: کپی

    داود طهماسب زاده شیخلار، احسان عظیم پور، و موریس شیخی، “مدل تأثیر علّی خودارزشیابی محوری, استقلال شغلی و سرسختی شغلی بر عملکرد شغلی معلمان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 25 ، pp. 199–218، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button