مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با روش مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM)، مورد مطالعه: هتل های شیراز

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 171

چکیده

 مدیریت منابع انسانی می تواند نقش مهمی در موفقیت برندسازی سازمان ایفا کند, اما کمتر به آن پرداخته شده است. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با نقش میانجی تناسب فرد-برند و رفتار شهروندی برند انجام شد, که از نظر روش توصیفی-همبستگی است. جامعه ی آماری را کارکنان و مشتریان 20 هتل سه, چهار و پنج ستاره ی شیراز تشکیل دادند, که بر اساس حجم نمونه ی محاسبه شده با استفاده از فرمول کوکران, 142 سرپرست و مدیر, 346 کارمند و 384 مشتری از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها, از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد, که به ترتیب ضریب آلفای کرونباخ و پایایی مرکب مدیریت منابع انسانی برند محور(75/0, 85/0), تناسب فرد-برند(79/0, 88/0), رفتارشهروندی برند(73/0, 84/0), و ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری(74/0, 86/0) حاصل گردید. آزمون یک عاملی هارمن نیز نشان داد, تهدید واریانس روش مشترک متوجه روایی سنجه نمی گردد. آزمون فرضیه ها از طریق مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM) انجام شد. نتایج نشان داد, مدیریت منابع انسانی برند محور بر تناسب فرد-برند و رفتار شهروندی برند تأثیر مثبت دارد. در سطح فردی تناسب فرد-برند بر رفتار شهروندی برند تأثیر مثبت دارد. همچنین رفتار شهروندی برند سطح سازمانی در رابطه ی بین مدیریت منابع انسانی برند محور و ارزش ویژه ی برند نقش میانجی ایفا می کند. بنابراین مسئولین هتل ها بایستی در انتخاب, آموزش, توسعه, ارزیابی و پاداش دهی کارکنان, به برند و ارزش های آن توجه ویژه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، محمدباقر، طباطبایی نسب، سیدمحمد، و سبک رو، مهدی. (1398). بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با روش مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM), مورد مطالعه: هتل های شیراز. گردشگری و توسعه، 8(1 )، 154-171. SID. https://sid.ir/paper/369424/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی محمدباقر، طباطبایی نسب سیدمحمد، سبک رو مهدی. بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با روش مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM), مورد مطالعه: هتل های شیراز. گردشگری و توسعه[Internet]. 1398؛8(1 ):154-171. Available from: https://sid.ir/paper/369424/fa

    IEEE: کپی

    محمدباقر فلاحی، سیدمحمد طباطبایی نسب، و مهدی سبک رو، “بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با روش مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM), مورد مطالعه: هتل های شیراز،” گردشگری و توسعه، vol. 8، no. 1 ، pp. 154–171، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button