Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,064
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش تکوینی و بازخورد اثربخش در آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 121

چکیده

 مقدمه: سنجش تکوینی می تواند فرایند یاددهی و یادگیری را بهبود بخشد. این نوع از سنجش به همراه ارائه بازخورد اثربخش, فرایند پیوسته و مستمری است که شواهد کارآمدی در خصوص میزان دستیابی به پیامدهای یادگیری در راستای اصلاح یا بهبود عملکرد یادگیرندگان فراهم می آورد. روش کار: در این مطالعه مروری عبارات کلیدی مورد نظر شامل Formative Assessment, Electronic Formative Assessment, Digital Formative Assessment, Computer Assisted Formative Assessment, Feedback, Meaningful Feedback, Cunstructive Feedback, Educational Feedback, Formative Feedback, Effective Feedback و Medical Education در مطالعات در دسترس پایگاه های اطلاعاتی بین المللی مانند Scopus, Eric, ProQuest, Google Scholar, PubMed, Wiley Online Library, ScienceDirect و Web of Science در بازه سال های 2010 تا 2020 میلادی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج: در مجموع 59 سند به عنوان مرتبط ترین مطالعات مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند. یافته ها حاکی از آن بود که استفاده مستمر از سنجش تکوینی و ارائه بازخورد اثربخش منجر به تاثیرات کارآمدی در فرایند یاددهی و یادگیری می شود. نتیجه گیری: سنجش تکوینی نتایج مثبتی بر یادگیری داشته و با ارائه بازخورد اثربخش, تفاوت چشمگیری در کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری ایجاد می نماید. در واقع, بازخورد اثربخش حلقه ارتباطی بین سنجش تکوینی و یادگیری می باشد و یکی از عناصر بسیار مهم در ارزیابی یادگیرندگان است که منجر به کارکرد سنجش به عنوان ابزاری برای یادگیری می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مستور، هانیه. (1399). سنجش تکوینی و بازخورد اثربخش در آموزش پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(3 )، 101-121. SID. https://sid.ir/paper/369887/fa

    Vancouver: کپی

    مستور هانیه. سنجش تکوینی و بازخورد اثربخش در آموزش پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛11(3 ):101-121. Available from: https://sid.ir/paper/369887/fa

    IEEE: کپی

    هانیه مستور، “سنجش تکوینی و بازخورد اثربخش در آموزش پزشکی،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 ، pp. 101–121، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369887/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا