Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

421
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین هوش هیجانی، راهبردهای انگیزشی یادگیری و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 96-97

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه: بسیاری از محققین هوش هیجانی, باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را از مولفه های مهم در عملکرد تحصیلی دانسته اند. هدف از مطالعه حاضر بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و راهبردهای انگیزشی یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, توصیفی-تحلیلی که در سال تحصیلی 97-96 بر روی 196 نفر از دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل 103 نفر دختر و 93 نفر پسر صورت گرفت, جهت ارزیابی هوش هیجانی و باورهای انگیزشی دانشجویان به ترتیب از پرسشنامه هوش هیجانی بردبری (2006) و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریج و دیگروت (1990) استفاده شد. اطلاعات حاصل در نرم افزار SPSS نسخه 22 وارد و با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: طبق نتایج این مطالعه, هوش هیجانی و راهبرد انگیزشی یادگیری ارتباط مستقیم و معناداری با یکدیگر داشته اند. (Pvalue<0. 001). در حالیکه عملکرد تحصیلی با هوش هیجانی بدون ارتباط معنی دار (P value>0/05) و با راهبردهای انگیزشی یادگیری دارای ارتباط مستقیم و معنادار بود (P value=0. 042). نتیجه گیری: هوش هیجانی به صورت غیرمستقیم با واسطه گری راهبردهای انگیزشی بر عملکرد تحصیلی تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضوی، سیدمحمد، امید، اطهر، رضایی، حسین، و خالصی، سعیده. (1399). بررسی ارتباط بین هوش هیجانی, راهبردهای انگیزشی یادگیری و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 96-97. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(37 )، 85-93. SID. https://sid.ir/paper/370387/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی سیدمحمد، امید اطهر، رضایی حسین، خالصی سعیده. بررسی ارتباط بین هوش هیجانی, راهبردهای انگیزشی یادگیری و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 96-97. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(37 ):85-93. Available from: https://sid.ir/paper/370387/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد رضوی، اطهر امید، حسین رضایی، و سعیده خالصی، “بررسی ارتباط بین هوش هیجانی, راهبردهای انگیزشی یادگیری و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 96-97،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 37 ، pp. 85–93، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا