مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 188 | صفحه پایان 194

چکیده

 زمینه و هدف: هوش هیجانی را توانایی فرد برای کنترل احساسات و هیجانات خود می دانند که می تواند نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی فرد داشته باشد. هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی از پرسش نامه هوش هیجانی (EQI) و پرسشنامه مقیاس افسردگی دانشجویان (USDI) و هم چنین جهت بررسی پیشرفت تحصیلی از اختلاف معدل 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در طی مدت تحصیلی آنها استفاده شد. داده ها با آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه, تی مستقل و آزمون های آماری توصیفی (میانگین و انحراف معیار) تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بین هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی ارتباط معنی داری وجود داشت (p<0.05). هم چنین در مجموع 80 درصد از دانشجویان هوش هیجانی متوسط و خوب داشتند و تنها 12.3 درصد دارای هوش هیجانی عالی بودند. نتایج گویای آن بود که 67.7 درصد از دانشجویان به درجاتی از افسردگی دچار بودند.نتیجه گیری: با آموزش و بهبود سطح هوش هیجانی در دانشجویان می توان موجب کاهش میزان افسردگی و بهبود پیشرفت تحصیلی در آن ها شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طاهری نژاد، محمدرضا، رضانژاد، تیمور، نوریان، خیراله، غفاریان شیرازی، حمیدرضا، و حسن زاده، نسرین. (1393). ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سال 1392. ارمغان دانش، 19(2 (پی در پی 85))، 188-194. SID. https://sid.ir/paper/78007/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری نژاد محمدرضا، رضانژاد تیمور، نوریان خیراله، غفاریان شیرازی حمیدرضا، حسن زاده نسرین. ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سال 1392. ارمغان دانش[Internet]. 1393؛19(2 (پی در پی 85)):188-194. Available from: https://sid.ir/paper/78007/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا طاهری نژاد، تیمور رضانژاد، خیراله نوریان، حمیدرضا غفاریان شیرازی، و نسرین حسن زاده، “ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی و افسردگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سال 1392،” ارمغان دانش، vol. 19، no. 2 (پی در پی 85)، pp. 188–194، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button