مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد استقلال دانشگاهی در راستای سیاست های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 40

چکیده

 زمینه و هدف: مهمترین محورهای تحول و نوآوری در علوم پزشکی توسعه زیر ساختها و تمرکز زدایی می باشد لذا هدف پژوهش حاضر, شناسایی ابعاد استقلال دانشگاهی در راستای تحول و نوآوری دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران بود. روش بررسی: پژوهش از نظر هدف, کاربردی؛ با رویکرد آمیخته و طرح اکتشافی بود و در بخش کمی با روش توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی, اساتید دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران با روش نمونه گیری هدفمند و با در نظر گرفتن قانون اشباع تعداد 10 نفر و در بخش کمی, اعضای هیات علمی به تعداد434نفر و با روش نمونه-گیری تصادفی طبقه ای براساس مرتبه علمی تعداد 204 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها توسط پرسش نامه محقق ساخته75 سوالی انجام گردید. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ آن ها نیز بالای 7/0محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که؛ استقلال دانشگاهی دارای دو بعد «ساختاری و محتوایی» است. بعد ساختاری دارای چهار مولفه استقلال(سازمانی, مالی, سیاستگذاری, روابط ملی و منطقه ای) و بعد محتوایی دارای سه مولفه استقلال (علمی-آموزشی, پژوهشی, فناوری) است. که بعد ساختاری با بارعاملی 990/0 دارای بیش ترین و بعد محتوایی با بارعاملی 961/0 دارای کم-ترین تاثیر است. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها وجهت حفظ کیفیت و اعتبار علمی؛ لازم است در دانشگاه ها به استقلال و آزادی علمی توجه شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی، میترا، نیازآذری، کیومرث، و عنایتی، ترانه. (1398). شناسایی ابعاد استقلال دانشگاهی در راستای سیاست های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. طب و تزکیه، 28(2 )، 24-40. SID. https://sid.ir/paper/372580/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی میترا، نیازآذری کیومرث، عنایتی ترانه. شناسایی ابعاد استقلال دانشگاهی در راستای سیاست های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. طب و تزکیه[Internet]. 1398؛28(2 ):24-40. Available from: https://sid.ir/paper/372580/fa

    IEEE: کپی

    میترا شعبانی، کیومرث نیازآذری، و ترانه عنایتی، “شناسایی ابعاد استقلال دانشگاهی در راستای سیاست های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی،” طب و تزکیه، vol. 28، no. 2 ، pp. 24–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button