مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنتز پژوهی برنامه درسی تکلیف محور در رشته آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 83

چکیده

 پیش زمینه و هدف: رویکرد مبتنی بر تکلیف نوعی روش تدریس ارتباطی است که در آن به یادگیری معنادار یک واحد درسی از طریق انجام تکالیف در محیطی کاملا دانشجو محور تاکید می شود. لذا هدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفه ها و مفروضه های بهینه برنامه درسی مبتنی بر تکلیف با توجه به تجارب و تطابق جهانی و مبانی نظری در رشته آموزش پرستاری است. مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است. رویکرد به کار گرفته شده کیفی و از نوع سنتز پژوهی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مجموعه ای از کتاب ها, مقالات, مبانی نظری و تجارب جهانی مرتبط با موضوع پژوهش های به خصوص در برنامه درسی تکلیف محور بودند. از این تعداد, حجم نمونه انتخاب شده که شامل کلیه منابع قابل در دسترس و پنج جلد از کتاب های کارشناسی ارشد پرستاری به صورت هدفمند, از منابعی بودند که به دلیل جدید بودن برای بررسی نظریه های این حوزه مورد استفاده قرارگرفتند. یافته ها: با تحلیل و ادغام یافته ها 9 مولفه اصلی شامل: 1-یادگیری همخوان 2-خودشکوفایی 3-روح جمعی 4-کاوشگری علمی 5-یادگیری در عرصه (یاران در یادگیری) 6-تعیین ارزشها (ارزش گذاری) 7-کاربرد, یکپارچگی و سازماندهی 8-تضاد درونی 9-تضاد بیرونی و نیز 56 مولفه فرعی استخراج گردید. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان می دهد که از میان مولفه های فرعی به دست آمده از تحلیل مضامین به دست آمده از منابع دسترس رشته آموزش پرستاری, مهم ترین مولفه اصلی در برنامه درسی تکلیف محور (یادگیری در عرصه) و در مولفه فرعی سناریوی واقعی بالینی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی، محمد، رنج دوست، شهرام، و عبادی، نجیبه. (1399). سنتز پژوهی برنامه درسی تکلیف محور در رشته آموزش پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(1 (پی در پی 126) )، 69-83. SID. https://sid.ir/paper/373599/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی محمد، رنج دوست شهرام، عبادی نجیبه. سنتز پژوهی برنامه درسی تکلیف محور در رشته آموزش پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(1 (پی در پی 126) ):69-83. Available from: https://sid.ir/paper/373599/fa

    IEEE: کپی

    محمد عظیمی، شهرام رنج دوست، و نجیبه عبادی، “سنتز پژوهی برنامه درسی تکلیف محور در رشته آموزش پرستاری،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 1 (پی در پی 126) ، pp. 69–83، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button