مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی در شرکت های تعاونی روستایی استان اصفهان (مورد مطالعه: محصول سیب زمینی)

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 332

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی (مورد مطالعه: محصول سیب زمینی) در شرکت های تعاونی روستایی استان اصفهان است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش در دسته ی تحقیقات پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری شامل شرکت های تعاونی روستایی استان اصفهان به تعداد 150 شرکت که در سال 1397 انجام گرفت و از این تعداد, مطابق با جدول کرجسی-مورگان, 110 شرکت به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه استاندارد 44 پرسشی است که میزان آلفای کرونباخ برای این پرسشنامه برابر با 78/0 می باشد. در این تحقیق از نرم افزار Spss, آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون برای تجزیه و تحلیل داده­ های جمع­ آوری شده استفاده گردید. همچنین از آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی در قالب سه دسته دولت, تولیدکننده و مصرف کننده در نمونه مورد مطالعه استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل مؤثر بر برندسازی به ترتیب دولت, تولیدکننده و مصرف کننده این محصول می باشد. نتایج آزمون رگرسیون به ترتیب حاکی از تأثیر 32, 24 و 22 درصدی نقش دولت, تولیدکننده و مصرف کننده بر برندسازی محصول سیب زمینی می باشد. از عوامل مؤثر مربوط به دولت می توان به اهرم های حمایتی دولت, اعطای تسهیلات و الزام به برندسازی محصولات کشاورزی اشاره نمود. همچنین نتایج نشان داد که عوامل مؤثر بر برندسازی از منظر تولیدکنندگان شامل آگاهی به برندسازی با تأثیر مثبت و قیمت تمام شده محصول سیب زمینی و هزینه های ایجاد نام تجاری, تأثیر منفی را بر برندسازی محصول دارند. علاوه براین مصرف کننده نهایی نیز با مولفه های کیفیت و نوع بسته بندی با تأثیر مثبت و تک فروشی محصول و قیمت با تأثیر منفی در برندسازی محصول سیب زمینی مؤثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهتری آرانی، محمد، باغبانی آرانی، ابوالفضل، مقصودی گنجه، یاسر، و عبدالمنافی، سعید. (1398). بررسی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی در شرکت های تعاونی روستایی استان اصفهان (مورد مطالعه: محصول سیب زمینی). راهبردهای توسعه روستایی، 6(3 )، 319-332. SID. https://sid.ir/paper/380523/fa

    Vancouver: کپی

    مهتری آرانی محمد، باغبانی آرانی ابوالفضل، مقصودی گنجه یاسر، عبدالمنافی سعید. بررسی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی در شرکت های تعاونی روستایی استان اصفهان (مورد مطالعه: محصول سیب زمینی). راهبردهای توسعه روستایی[Internet]. 1398؛6(3 ):319-332. Available from: https://sid.ir/paper/380523/fa

    IEEE: کپی

    محمد مهتری آرانی، ابوالفضل باغبانی آرانی، یاسر مقصودی گنجه، و سعید عبدالمنافی، “بررسی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات کشاورزی در شرکت های تعاونی روستایی استان اصفهان (مورد مطالعه: محصول سیب زمینی)،” راهبردهای توسعه روستایی، vol. 6، no. 3 ، pp. 319–332، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380523/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button