مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دستیابی به صلاحیت های بالینی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 678 | صفحه پایان 685

چکیده

 پیش زمینه و هدف: مطالعات انجام شده در زمینه بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی و عوامل زمینه ای مرتبط با آن, نتایج متناقض و گاه دور از انتظاری داشته اند. با توجه به نقش صلاحیت بالینی در کیفیت مراقبت های مامایی و اهمیت آن در حفظ سلامت مادران و نوزادان, این مطالعه باهدف تعیین میزان دستیابی به صلاحیت های بالینی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک انجام شد. مواد و روش کار: این مطالعه­ توصیفی مقطعی در سال 1394 بر روی 73 دانشجوی مامایی ترم 5 و 7 و 219 مادر باردار مراجعه کننده به زایشگاه, انجام شد. جهت سنجش صلاحیت بالینی دانشجویان از پرسشنامه پژوهشگر ساخته صلاحیت بالینی استفاده شد که به دو شیوه خودارزیابی و ارزیابی توسط پژوهشگر (پس از سه بار مشاهده عملکرد دانشجو), تکمیل شد. اطلاعات وارد نرم افزار SPSS نسخه 16 شدند و با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و آزمون های همبستگی اسپیرمن و پیرسون و آزمون آنالیز واریانس یک طرفه, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: دانشجویان مامایی صلاحیت بالینی خود را با میانگین (12/12± 84/109) در سطح خوب و پژوهشگر صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی را با میانگین (14/17± 92/70) در سطح متوسط ارزیابی نمودند. نتایج مطالعه نشان داد تفاوت معنی داری بین نمرات خودارزیابی و ارزیابی توسط پژوهشگر وجود دارد (05/0>p) اما ارتباط معنی داری بین نمرات خودارزیابی و ارزیابی توسط پژوهشگر وجود ندارد (05/0 p). نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که خودارزیابی جایگزین مناسبی برای ارزیابی اساتید نمی باشد اما می توان آن را به عنوان یک روش ارزشیابی مکمل در ارزیابی عملکرد دانشجویان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزتی، راحله، تفضلی، مهین، مظلوم، سیدرضا، و اصغری پور، نگار. (1397). بررسی میزان دستیابی به صلاحیت های بالینی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 16(9 (پی در پی 110) )، 678-685. SID. https://sid.ir/paper/380937/fa

    Vancouver: کپی

    عزتی راحله، تفضلی مهین، مظلوم سیدرضا، اصغری پور نگار. بررسی میزان دستیابی به صلاحیت های بالینی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1397؛16(9 (پی در پی 110) ):678-685. Available from: https://sid.ir/paper/380937/fa

    IEEE: کپی

    راحله عزتی، مهین تفضلی، سیدرضا مظلوم، و نگار اصغری پور، “بررسی میزان دستیابی به صلاحیت های بالینی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 16، no. 9 (پی در پی 110) ، pp. 678–685، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button