Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

406
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر موسیقی درمانی و نوشتن بر بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان مبتلا به سرطان 8 تا 14 سال

صفحات

 صفحه شروع 327 | صفحه پایان 336

چکیده

 زمینه و هدف: سرطان بیماری است که اثرات قابل توجهی بر زندگی افراد مبتلا و خانواده های آن ها بر جای می گذارد. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر موسیقی درمانی و نوشتن بر بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان مبتلا به سرطان 8 تا 14 سال انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 45 دانش آموز 8 تا 14 سال به روش هدفمند از بخش انکولوژی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل جایگزین شدند. ابزار تحقیق در دو مرحله در دو گروه گردآوری شدند. در گروه موسیقی در 4 هفته شنیدند و گروه نوشتن 4 هفته متوالی به صورت روزی 30 دقیقه نوشتن درباره احساسات افکار و هیجانات خود در مورد رویداد یا بار هیجانی بیماری سرطان نوشتند. داده ها به کمک آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیری با استفاده از نرم افزار spss نسخه 23 تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد بین اثربخشی موسیقی درمانی و نوشتن بر عملکرد جسمانی, عملکرد اجتماعی و کیفیت زندگی تفاوت معنی دار بود. اما تفاوت در تاثیرگذاری دو گروه بر عملکرد تحصیلی و عملکرد عاطفی تفاوت معنی دار نبود. نتیجه گیری: درواقع درمان هایی که به تخلیه هیجانات منفی منجر می شود به بهبود وضعیت سلامت روان آنها می انجامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ناصری، پریسا، شیرازی، محمود، و ثناگوی محرر، غلامرضا. (1399). مقایسه تاثیر موسیقی درمانی و نوشتن بر بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان مبتلا به سرطان 8 تا 14 سال. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 19(3 )، 327-336. SID. https://sid.ir/paper/383533/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری پریسا، شیرازی محمود، ثناگوی محرر غلامرضا. مقایسه تاثیر موسیقی درمانی و نوشتن بر بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان مبتلا به سرطان 8 تا 14 سال. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1399؛19(3 ):327-336. Available from: https://sid.ir/paper/383533/fa

    IEEE: کپی

    پریسا ناصری، محمود شیرازی، و غلامرضا ثناگوی محرر، “مقایسه تاثیر موسیقی درمانی و نوشتن بر بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان مبتلا به سرطان 8 تا 14 سال،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 19، no. 3 ، pp. 327–336، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا