Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید پروسید به منظور ارتقای سبک زندگی نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه و هدف: نوجوانی دوره ای سرنوشت ساز است که زمینه ساز سبک زندگی در دوران های بعدی زندگی است. هدف از این مطالعه, ارزیابی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید پروسید روی سبک زندگی در میان نمونه ای از نوجوانان است.مواد و روش ها: یک کارآزمایی شاهددار گروهی تصادفی برای بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر سبک زندگی روی تعداد 365 نوجوان (192 دختر و 173 پسر) تهرانی طراحی شد. از پرسش نامه سبک زندگی نوجوان (ALQ) و پرسش نامه دموگرافیک برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. داده ها در دو مرحله پیش آزمون و دو هفته پس از مداخله با توجه به مدل پرسید پروسید جمع آوری شد. آزمون های آماری نظیر کای اسکوئر, تی مستقل و تی زوج در قالب نرم افزار SPSS نسخه 17 برای آنالیز اطلاعات به کار رفتند.نتایج: به طور کلی, میانگین سنی نوجوانان 15.77±0.74 بود. در فاصله میان پیش آزمون و پس آزمون, افزایش معنی داری در نمره سبک زندگی شرکت کنندگان در مداخله حاصل شد(P<0.01) . میانگین نمره استاندارد شده فعالیت فیزیکی در پسران بیشتر از دختران و میانگین نمره استاندارد شده حمایت اجتماعی در دختران بیشتر از پسران مشاهده شد.نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان می دهند که مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید پروسید تاثیری معنی دار در افزایش بهبود سبک رندگی نوجوانان در پی دارد. با توجه به نتایج به دست آمده, لزوم آموزش شیوه زندگی سالم در جهت بهبود سبک زندگی سالم در میان نوجوانان با توجه به جنسیت می بایست در دستور کار قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاری، محسن، امینی، نجمه الملوک، افتخاراردبیلی، حسن، محمودی، محمود، و سنایی نسب، هرمز. (1391). ارزشیابی مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید پروسید به منظور ارتقای سبک زندگی نوجوانان. دانشور پزشکی، 19(98)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/385125/fa

    Vancouver: کپی

    صفاری محسن، امینی نجمه الملوک، افتخاراردبیلی حسن، محمودی محمود، سنایی نسب هرمز. ارزشیابی مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید پروسید به منظور ارتقای سبک زندگی نوجوانان. دانشور پزشکی[Internet]. 1391؛19(98):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/385125/fa

    IEEE: کپی

    محسن صفاری، نجمه الملوک امینی، حسن افتخاراردبیلی، محمود محمودی، و هرمز سنایی نسب، “ارزشیابی مداخله آموزشی مبتنی بر مدل پرسید پروسید به منظور ارتقای سبک زندگی نوجوانان،” دانشور پزشکی، vol. 19، no. 98، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا