مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,038
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 155

چکیده

 مقدمه: مهارت های حل مساله در برنامه های آموزشی دانشجویان پرستاری به صورت مدون و سازمان یافته آموزش داده نمی شود. از طرفی, لزوم شناسایی خود پنداری و پرورش آن در پرستاران نیز نکته ای است که باید مورد توجه واقع شود. در همین راستا, این پژوهش به منظور تعیین اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله بر خودپنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز انجام شد.روش ها: در یک مطالعه شبه تجربی, 54 نفر دانشجوی پرستاری سال دوم مورد مطالعه قرار گرفتند. دانشجویان پس از تقسیم تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد, پرسشنامه اطلاعات فردی و سیاهه خودپنداری راجرز (Roger) را تکمیل کردند. افراد گروه تجربی در سه گروه کوچک در بحث های گروهی جهت داری برنامه آموزش حل مساله بر اساس الگوی مشکل گشایی دزوریلا و گلدفراید (D'zarilla & Goldfreid) و گروه شاهد برنامه آموزشی نظری و عملی روتین را دریافت نمودند. یک ماه پس از این دوره آموزشی, سطح خودپنداری دانشجویان هر دو گروه تجربی و شاهد مجددا مورد بررسی قرار گرفت.نتایج: یک ماه پس از اتمام دوره آموزشی, سطح خودپنداری دو گروه تفاوت معنی دار داشت. بین میانگین نمرات خودپنداری قبل و یک ماه پس از مداخله گروه تجربی تفاوت آماری معنی داری مشاهده شد اما این تفاوت میانگین ها در گروه شاهد معنی دار نبود.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش موید تاثیر مثبت آموزش مهارت های حل مساله به روش بحث گروهی بر سطح خودپنداری دانشجویان پرستاری است. بر این اساس, اجرای برنامه های آموزش مهارت های حل مساله در برنامه های آموزش پرستاری توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معطری، مرضیه، سلطانی، علی، موسوی نسب، سیدمسعود، و آیت الهی، سیدعلیرضا. (1384). تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 137-155. SID. https://sid.ir/paper/385923/fa

    Vancouver: کپی

    معطری مرضیه، سلطانی علی، موسوی نسب سیدمسعود، آیت الهی سیدعلیرضا. تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):137-155. Available from: https://sid.ir/paper/385923/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه معطری، علی سلطانی، سیدمسعود موسوی نسب، و سیدعلیرضا آیت الهی، “تاثیر آموزش حل مساله بر خود پنداری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 137–155، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا