مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش های مراقبت ویژه

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی در بخش های ویژه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و ارتقای کیفیت آموزش بالینی موجب تربیت پرستارانی با کفایت و حرفه ای جهت اداره این محیط ها می شود. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان مهارت بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش های مراقبت ویژه اعصاب, قلب و دیالیز صورت گرفته است.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی و به روش مقطعی بر روی 72 نفر از دانشجویان پرستاری سال آخر شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای شامل اطلاعات دموگرافیک و چک لیست مهارت های بالینی بخش های مراقبت ویژه, اعصاب, قلب و دیالیز به صورت مجزا بوده است که توسط سرپرستاران بخش های مربوطه تکمیل می گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است.نتایج: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که به طور کلی میزان مهارت بالینی دانشجویان پرستاری سال آخر در بخش های مراقبت ویژه مطلوب بود ولی میزان مهارت در بخش مراقبت ویژه قلبی پایین تر از دو بخش دیگر می باشد. در ضمن میان میزان مهارت در بخش های ویژه و میانگین معدل ترم های گذشته و میزان علاقه به رشته تحصیلی ارتباط معنی دار آماری دیده شده است.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش که نشان دهنده امتیاز پایین مهارت دانشجویان در بخش مراقبت ویژه قلبی می باشد, به نظر می رسد باید توجه بیشتری به آموزش بالینی در این حیطه صورت گیرد. در ضمن با توجه به ارتباط میان علاقه به رشته تحصیلی و معدل ترم های گذشته با میزان مهارت بالینی باید گزینش خاص جهت انتخاب دانشجویان برای اشتغال به تحصیل در این رشته صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سلیمی، طاهره، کریمی، حسین، شهبازی، لیلی، دهقان پور، محمدحسن، حافظیه، عباس، پرنده، کتایون، و عشقی، فاطمه. (1384). بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش های مراقبت ویژه . مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 13(3)، 60-66. SID. https://sid.ir/paper/387860/fa

Vancouver: کپی

سلیمی طاهره، کریمی حسین، شهبازی لیلی، دهقان پور محمدحسن، حافظیه عباس، پرنده کتایون، عشقی فاطمه. بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش های مراقبت ویژه . مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1384؛13(3):60-66. Available from: https://sid.ir/paper/387860/fa

IEEE: کپی

طاهره سلیمی، حسین کریمی، لیلی شهبازی، محمدحسن دهقان پور، عباس حافظیه، کتایون پرنده، و فاطمه عشقی، “بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش های مراقبت ویژه ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 13، no. 3، pp. 60–66، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387860/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button