مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علل حذف نهایی دروس دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 62

چکیده

 مقدمه: حذف نهایی دروس توسط دانشجویان موجب تداخل ساعت برنامه درسی و تداخل ساعت امتحانات در ترم های آینده, کاهش کارآیی, اتلاف وقت, عقب افتادن دانشجو از همکلاسان خود و در نهایت, طولانی شدن مدت تحصیل می گردد. این پژوهش با هدف بررسی علل حذف نهایی دروس دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام گردید.روش ها: در یک مطالعه توصیفی-مقطعی, پرسشنامه ای در چهار حیطه مربوط به دانشجویان, دروس, آموزش اساتید و استفاده از امکانات تنظیم گردید و بین دانشجویانی که در تاریخ های حذف نهایی برای حذف دروس مراجعه کرده بودند توزیع و توسط آنان تکمیل شد. داده ها با آمار توصیفی و مجذور کای در نرم افزار SPSS تجزیه تحلیل شد.نتایج: علل حذف دروس به ترتیب عبارت بودند از: 3/44 درصد غیبت بیش از حد مجاز در درس, 7/20 درصد مشکل بودن درس, 4/20 درصد پایین بودن نمره امتحان میان ترم, 4/18 درصد تداخل با امتحانات دیگر, 17 درصد تداخل با دروس دیگر, 1/10 درصد نامناسب بودن روش تدریس, 4/7 درصد مشکلات شخصی, 3/6 درصد عدم مطالعه درس در طول ترم.نتیجه گیری: باید آگاهی دانشجویان را نسبت به قوانین, آیین نامه ها و عواقب حذف نهایی با ارایه اطلاعات به موقع افزایش داد. آشنا نمودن دانشجویان با قوانین و مقررات آموزشی و توجیه آنان در خصوص پیامدهای حذف نهایی از الزامات دوره های آموزشی می باشد.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شائق، صدیقه، و بذرافکن، لیلا. (1387). علل حذف نهایی دروس دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1 ( پیاپی 19))، 51-62. SID. https://sid.ir/paper/393667/fa

    Vancouver: کپی

    شائق صدیقه، بذرافکن لیلا. علل حذف نهایی دروس دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(1 ( پیاپی 19)):51-62. Available from: https://sid.ir/paper/393667/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه شائق، و لیلا بذرافکن، “علل حذف نهایی دروس دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 1 ( پیاپی 19)، pp. 51–62، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393667/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button