مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,207
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد در محیط بالینی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 864 | صفحه پایان 872

چکیده

 مقدمه: یادگیری بر اساس شواهد روشی موثر در آموزش دانشجویان است و شناخت دیدگاه های فراگیران در زمینه این رویکرد نوین, باعث توسعه کاربرد آن می شود. این مطالعه با هدف توصیف تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد انجام شد.روش ها: در این مطالعه کیفی که بر مبنای نظریه پایه در سال 1388 انجام شد, 18 دانشجوی پرستاری به شیوه نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. از دانشجویان خواسته شد تا با کاربرد شواهد در دوره کارآموزی پرستاری کودکان به حل مسائل بالینی بپردازند و نتایج کار خود را در گزارش صبحگاهی برای گروه شرح دهند. برای گردآوری داده ها از روش مصاحبه استفاده شد و با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل گردید.نتایج: حاصل تحلیل اطلاعات شناسایی تعداد پنج درون مایه اصلی شامل حل مساله, خودکارآمدی, تفکر, تعامل گروهی و پیوند مفاهیم نظری و عملی به همراه زیرطبقات مربوطه بود.نتیجه گیری: با توجه به تجارب مثبت دانشجویان از یادگیری مبتنی بر شواهد, کاربرد آن در تدریس دروس رشته پرستاری پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، زهرا، احمری طهران، هدی، خرمی راد، اشرف، و حیدرپور، اعظم. (1390). تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد در محیط بالینی: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(8 (پیاپی 37))، 864-872. SID. https://sid.ir/paper/59313/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی زهرا، احمری طهران هدی، خرمی راد اشرف، حیدرپور اعظم. تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد در محیط بالینی: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(8 (پیاپی 37)):864-872. Available from: https://sid.ir/paper/59313/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عابدینی، هدی احمری طهران، اشرف خرمی راد، و اعظم حیدرپور، “تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر شواهد در محیط بالینی: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 8 (پیاپی 37)، pp. 864–872، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا