مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

170
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 506 | صفحه پایان 517

چکیده

 مقدمه: یکی از اصول اساسی فرایند آموزش, بازنگری ادواری برنامه های درسی در هر رشته علمی و هر مقطع تحصیلی است. در برنامه درسی مقطع کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل, دانشجویان به دلیل داشتن تجربه کاری قبلی, با مشکل تکرار برخی از دروس مواجه می شوند. لذا این مطالعه با هدف بررسی تجارب دانشجویان, دانش آموختگان و اساتید گروه اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل انجام شد. روش ها: این پژوهش کیفی به روش تحلیل محتوای در سال 95-96 انجام شد. برای جمع آوری داده ها از نمونه گیری هدف مند استفاده شد. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختارمند در طی 13 مصاحبه, جمع آوری شد. سپس مصاحبه های ضبط و پیاده شد و به روش آنالیز محتوی و با کمک نرم افزار MaxQDA2 تحلیل شد. نتایج: داده ها در 3 طبقه اصلی «ساختار نامتناسب برنامه درسی» با زیر طبقات سامان دهی نامناسب محتوای آموزش, روش تدریس و کارآموزی غیر مؤثر, «بازدارنده ها» با زیر طبقات اشتغال هم زمان با تحصیل, مدیریت خانواده, رفت و آمد طاقت فرسا و «عوامل انگیزشی» با زیر طبقات رشد مالی, ارتقای شغلی و هویت اجتماعی دسته بندی شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه به نظر می رسد باید در ساختار و اجرای برنامه آموزشی دانشجویان ناپیوسته اتاق عمل اصلاحاتی انجام شود که متناسب با نیاز آنان باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سلیمان، ساداتی، لیلا، و طیبی، زهرا. (1397). تجارب دانشجویان, دانش آموختگان و اساتید اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 506-517. SID. https://sid.ir/paper/399089/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سلیمان، ساداتی لیلا، طیبی زهرا. تجارب دانشجویان, دانش آموختگان و اساتید اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):506-517. Available from: https://sid.ir/paper/399089/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان احمدی، لیلا ساداتی، و زهرا طیبی، “تجارب دانشجویان, دانش آموختگان و اساتید اتاق عمل از برنامه آموزشی کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 506–517، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button