مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

815
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا، 1395

صفحات

 صفحه شروع 1046 | صفحه پایان 1055

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی, فعالیت های حمایت کننده یادگیری در محیط های بالینی است که هدف آن نائل شدن دانشجو به اهداف آموزشی جهت انجام مراقبت های بالینی و بسترسازی مناسب جهت همسوسازی دانش نظری به مهارت های عملی است, به گونه ای که شناخت وضعیت فعلی می تواند بستری جهت ارتقا کیفیت عملکرد دانشجویان اتاق عمل در آینده را فراهم سازد. ازاین رو پژوهش حاضر باهدف ارزیابی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی در نیمسال دوم 1396 – 1395 به صورت سرشماری بر روی 81 نفر از دانشجویان اتاق عمل در دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام گرفت. اطلاعات توسط پرسشنامه معتبر شامل متغیرهای دموگرافیک و دیدگاه دانشجویان درباره آموزش بالینی جمع آوری گردید. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 22 و با استفاده از روش های آماری توصیفی تجزیه وتحلیل شد. نتایج: در این مطالعه 22 نفر (2/27 درصد) مرد و 59 نفر (8/72 درصد) زن بودند. 37% دانشجویان, اعتماد مربیان بالینی به کارآموزان, 6/55% آماده سازی دانشجویان قبل از ورود به محیط بالینی, 1/48% اعتماد اساتید به دانشجویان و علاقه و رغبت به یادگیری, 6/50% اعتمادبه نفس و نگرش مثبت به رشته تحصیلی, 6/44% آشنایی کارکنان بااخلاق حرفه ای و 42% امکانات محیطی را نامطلوب گزارش نمودند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر, آموزش بالینی در رشته اتاق عمل دارای مشکلات و کمبودهایی است که برطرف کردن مشکلات و ضعف های موجود نیازمند همت عمومی از طرف مسئولان, اساتید و کارشناسان آموزش بالینی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده، سعیده، فریدونی، آرمین، و خیالی، زهرا. (1397). بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا, 1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)، 8(4 )، 1046-1055. SID. https://sid.ir/paper/203980/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده سعیده، فریدونی آرمین، خیالی زهرا. بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا, 1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)[Internet]. 1397؛8(4 ):1046-1055. Available from: https://sid.ir/paper/203980/fa

    IEEE: کپی

    سعیده جعفرزاده، آرمین فریدونی، و زهرا خیالی، “بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا, 1395،” مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)، vol. 8، no. 4 ، pp. 1046–1055، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203980/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button