Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

780
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزشی Jigsaw و بازخوردی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری و هوشبری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 28

چکیده

 مقدمه امروزه آموزش به روش دانشجو محور مورد تاکید کارشناسان آموزشی قرار گرفته است. یادگیری به روش بازخوردی و جیگساو دو روش آموزشی دانشجو محور از رویکردهای تاملی و تعاملی هستند که در آن دانشجویان در کلاس فعال می باشند. این مطالعه به مقایسه میزان رضایت مندی دانشجویان در روش بازخوردی و جیگساو پرداخته است. روش ها این مطالعه تجربی روی 65 نفر از دانشجویان پرستاری و هوشبری مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به صورت در دسترس انتخاب شده بودند, اجرا شد. 6 جلسه تیوری مربوط به واحد درسی اصول و فنون پرستاری برای اجرای مداخله انتخاب گردید. میزان رضایت دانشجویان از طریق فرم نظرسنجی پژوهشگر ساخته مشتمل بر 24 گویه در سه حیطه سنجیده شد. تجزیه و تحلیل از آمارهای توصیفی و آزمون آماری من ویتنی نرم افزار آماری SPSS و آمارهای توصیفی و آزمون آماری من ویتنی استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که بین نمره رضایت مندی دانشجویان از روش تدریس جیگساو و بازخوردی تفاوت آماری معنی داری وجود دارد (0/001=p). همچنین رضایت مندی دانشجویان از روش جیگساو در هر سه حیطه مورد بررسی (زمان, ارتقاء مهارت ها و ایجاد علاقه و انگیزه) به شکل معنی داری بیشتر از روش بازخوردی بود (0/002=p). نتیجه گیری نتایج حاصل از این تحقیق, نشان داد که روش تدریس پویا و غیرانفعالی جیگساو و دخالت دادن هرچه بیشتر دانشجو در فرآیند یاددهی-یادگیری, باعث می شود که دانشجویان با علاقه بیشتر به مباحث مربوطه بپردازند و استفاده از این شیوه های تدریس, ضمن آشنایی دانشجویان با روش های نوین آموزشی, می تواند دانشجویان را به سمت خودآموزی سوق دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، شیوا، باقری، مریم، کریمی مونقی، حسین، و مظلوم، سیدرضا. (1399). مقایسه تاثیر دو روش آموزشی Jigsaw و بازخوردی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری و هوشبری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 12(4 )، 16-28. SID. https://sid.ir/paper/400304/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی شیوا، باقری مریم، کریمی مونقی حسین، مظلوم سیدرضا. مقایسه تاثیر دو روش آموزشی Jigsaw و بازخوردی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری و هوشبری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛12(4 ):16-28. Available from: https://sid.ir/paper/400304/fa

    IEEE: کپی

    شیوا عزیزی، مریم باقری، حسین کریمی مونقی، و سیدرضا مظلوم، “مقایسه تاثیر دو روش آموزشی Jigsaw و بازخوردی بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری و هوشبری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 ، pp. 16–28، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا