مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه امروزه علاقه به تحقیق در زمینه اخلاقیات در بازاریابی در حال رشد است و دراین بین نام و نشان اخلاقی نقش مهمی را ایفا می نماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه های نام و نشان اخلاقی و بررسی ارتباط آن با افزایش اعتبار شرکت ها انجام گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان یکی از شرکت های دارای شناخته ترین برندهای لوازم خانگی و الکترونیکی است, که براساس جدول مورگان و جامعه نامحدود, تعداد 384 نفر براساس روش نمونه گیری در دسترس و به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) و روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS صورت گرفته است. یافته ها نتایج تحقیق مبتنی بر تایید رابطه مثبت و معنادار نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها است. همچنین نام و نشان سازی اخلاقی در سطح محصول و نام و نشان سازی اخلاقی در سطح شرکت تقریبا ارتباط یکسان و مثبت و معناداری با افزایش اعتبار شرکت دارند. در بین کلیه متغیرهای نام و نشان سازی اخلاقی متغیر آسایش بیشترین ارتباط و قیمت ادراکی کمترین ارتباط را با افزایش اعتبار شرکت ها دارند. نتیجه گیری در این تحقیق این نتیجه کلی گرفته شد که نام و نشان سازی اخلاقی و ابعاد آن با افزایش اعتبار شرکت ها رابطه مثبت و معناداری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاضل، امیر، کمالیان، امین رضا، و هرندی، آزین. (1396). رابطه نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها. اخلاق در علوم و فناوری، 12(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/400406/fa

    Vancouver: کپی

    فاضل امیر، کمالیان امین رضا، هرندی آزین. رابطه نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/400406/fa

    IEEE: کپی

    امیر فاضل، امین رضا کمالیان، و آزین هرندی، “رابطه نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 1 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400406/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button