مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس های نظری از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 212

چکیده

 مقدمه: آموزش به عنوان اولین گام در فعالیت های بشری محسوب می شود. حضور دانشجویان در کلاس های نظری نقش موثری در یادگیری و آینده شغلی آن ها دارد. بنابراین, در این مطالعه به بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از منظر دانشجویان پرداختیم. روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی, در بین 277 دانشجوی مقطع دکتری حرفه ای (دندان پزشکی, پزشکی, داروسازی) در مقطع علوم پایه در سال 1397 دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از پرسش نامه 26 سوالی (5 گزینه ای با نمره گذاری از 1 تا5 در چهار حیطه) انجام گرفت. در پایان داده ها آنالیز توصیفی شد. یافته ها: طبق میانگین نمرات حاصل از منظر دانشجویان دندان پزشکی, پزشکی, داروسازی, دو حیطه ی تاثیر گذار در غیبت توان علمی و روش استاد (0. 3± 3. 5, 0. 66± 2. 93, 0. 45± 3. 17) و شرایط فردی دانشجو برای حضوردر کلاس, از قبیل اشتغال, علاقه به رشته و غیره, (0. 47± 3. 1, 0. 55± 2. 83, 0. 59± 2. 83) بود. مهم ترین عامل غیبت دانشجویان از کلاس از حیطه شرایط فردی دانشجو برای حضوردر کلاس, کم خوابی شب قبل کلاس (4. 14) می باشد وکم اثر ترین عامل ازحیطه شرایط زمانی و مکانی برگزاری کلاس, مختلط بودن کلاس (1. 50) بود. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت علاقه به موضوع کلاس, کیفیت ارایه درس, رابطه موثر استاد و دانشجو بر حضور در کلاس باید در فرآیند جذب اساتید جدید و نیز غربالگری اساتید حاضر راهکارهایی اندیشید. هم چنین با توجه به اهمیت برنامه ریزی آموزشی و زمان تشکیل کلاس, برنامه آموزشی روزانه نیز مورد بازبینی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باصری، میلاد، رهبر، مهدی، میرزایی، فریبا، و رادمند، فراز. (1399). بررسی عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس های نظری از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1397. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(3 )، 205-212. SID. https://sid.ir/paper/402439/fa

    Vancouver: کپی

    باصری میلاد، رهبر مهدی، میرزایی فریبا، رادمند فراز. بررسی عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس های نظری از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1397. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(3 ):205-212. Available from: https://sid.ir/paper/402439/fa

    IEEE: کپی

    میلاد باصری، مهدی رهبر، فریبا میرزایی، و فراز رادمند، “بررسی عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس های نظری از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1397،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 3 ، pp. 205–212، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button